Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Enda gången man får fejk sms om att ett paket är på väg men dom har otillräcklig adress så man ska trycka på länken och ange fullständig adress är när jag har paket på väg. Så sjukt jäkla irriterande, hur vet dom att man har paket på g liksom?
Jag har fått det flera gånger utan att jag väntat paket.

Chefen lyckades med att ge alla datorer på jobbet virus då hen fick ett mejl från ett företag hen hade kontakt med.
 
Nu kom jag ihåg att jag för något år sedan fick ett handskrivet brev från en Jehovastant som ville frälsa mig. Det var helt sanslöst och jag hade förträngt det helt, men minns att det tog lång tid innan jag slutade skratta. Är megaateist.
 
Nu kom jag ihåg att jag för något år sedan fick ett handskrivet brev från en Jehovastant som ville frälsa mig. Det var helt sanslöst och jag hade förträngt det helt, men minns att det tog lång tid innan jag slutade skratta. Är megaateist.
De skickar handskrivna brev här i trakten också och oftast på personens hemspråk, men jag har aldrig fått något på svenska. :arghh:
 
Ja ungar ja! Här gapar och skriker de gaphalsarna dagarna i ände så länge de är ute och leker. Inte för att de har ont eller så utan för att ... ja, typ bara för att? Det skriks högt, mycket och länge, det pallas ofärdiga äpplen så grenar går sönder, blad trillar ner från träden och äpplen slängs omkring med, skräp slängs var de än står-matrester, papptallrikar, dryckesflaskor/förpackningar, glasspinnar, godispapper, de slänger ut grus från gruslådan, har förstört sopborstarna här och leker med dem (slår ner äpplen med tex) och de slår med saker på väggarna till min lägenhet och överallt annars. Det ligger ett baseballsträ utanför min dörr nu så jag anar att de slår äpplen med det så en del av det som låter är äpplen- kan tycka det är tur att jag inte har fönster åt gården till...
Och så kommer det en bil i hyfsat hög fart, låter mycket och är rätt gammal och skrotig, sämsta i hela området, då vet man att det är de här barnens föräldrar. Byter bil från den ena skrotbilen till den andra så gissar att när de inte går igenom besiktningen går den till skrot och så kös en ny skrotbil.
Ingen hälsar, inte ens barnen, de bara bokstavligt talat glor på mig. Man brukar säga sådan herre sådan hund, men här kan man säga sådana föräldrar sådana barn.
 
Jag har sår i näsan - i båda näsborrarna dessutom. Förmodligen beror det på stress och överdrivet snytande... men det innebär också att jag vill smörja med lite vaselin, vilket innebär att det stör i näsan och att jag måste snyta mig, sedan smörja igen.
Jäkla ond cirkel! 😅
Brukar försöka smörja ordentligt precis innan jag går till sängs och det hjälper lite, men oj vad det är obekvämt läge.
 
De enda gångerna jag fått Jehovas på tröskeln är när jag jobbar i andras hus. Har aldrig fått påknackning hemma men jag antar att det är för att jag, som många andra, jobbar när de går rundor.
Det känns alltid avigt att öppna dörren (Ja, jag gör det hos kunderna, oftast är det paketleveranser) och så står det religiösa missionärer där. Jag önskar att de bara kunde respektera sina medmänniskor och lämna dem ifred faktiskt, hur trevliga de än är. De kan vara ganska enträgna.
 
De enda gångerna jag fått Jehovas på tröskeln är när jag jobbar i andras hus. Har aldrig fått påknackning hemma men jag antar att det är för att jag, som många andra, jobbar när de går rundor.
Det känns alltid avigt att öppna dörren (Ja, jag gör det hos kunderna, oftast är det paketleveranser) och så står det religiösa missionärer där. Jag önskar att de bara kunde respektera sina medmänniskor och lämna dem ifred faktiskt, hur trevliga de än är. De kan vara ganska enträgna.

De som kommer hit går snällt när jag säger att jag inte är intresserad. Det hade nästan varit roligt om nån av dem var enträgen så jag hade kunnat ge dem en "predikan" om ateism. En jag känner är troende katolik och fick påknackning en gång. Efter den katolska predikan de fick hamnade han nog på en no-go-lista för de har aldrig kommit tillbaka :rofl:
 
Bett från...? Jag har ett gäng bett som kliar så enormt länge, minst 3-6 dagar. Ett myggbett kan klia en dag eller två, men det här är sjukt mycket värre. Googlade igår och tydligen har jag åtminstone vanliga loppor från katten och vägglöss. Så bara bränna huset och flytta 😂
 
Näh, men även diskmedlet börjar ta slut. Så det blir ändå en vända till affären.

Edit: Problemet är även exakt med vad jag ska torka den. Har ju läst om tidningspapper men har aldrig provat det.
Tidningspapper/trycksvärtan är en annan sort numera som inte fungerar så bra.
5. Skippa tidningspappret. Förr användes ofta tidningspapper för att putsa fönster. Det har sin förklaring i att trycksvärtan på den tiden hade ämnen i sig som hjälpte till att göra glaset glänsande men dagens tidningspapper kan ge motsatt effekt och du kan istället få ett flammigt resultat.
https://www.hemfrid.se/tips/tvatta-fonster-egen-fonsterputs
 
Stör mig på varför det blir så stor nyhet kring sjukhuset i Kiev när det inte alls blir det när det kommer till Gaza och barnamördandet där. Och varför erbjuder inga länder hjälp till barnen i Gaza?
Jag tycker nog ändå att Israels folkmord i Gaza uppmärksammas rätt mycket. Jag tror(!) att en skillnad ifråga om hjälpinsatser är att det är svårare praktiskt/logistiskt att tillhandahålla hjälp överlag till Gaza än till Ukraina eftersom Gaza är jämförelsevis pyttelitet (hela Gazaremsan är ju lika stor som en fjärdedel av Öland) och Israel har goda möjligheter att styra vad som kommer in. Enligt Human Rights Watch har Israel minst åtta gånger militärt angripit kända hjälpsändningar och hjälparbetare. Sen är det klart att det för många kan vara mer politiskt problematiskt att stöta sig med Israel och dess bundsförvanter än med Ryssland.
 
Jag tycker nog ändå att Israels folkmord i Gaza uppmärksammas rätt mycket. Jag tror(!) att en skillnad ifråga om hjälpinsatser är att det är svårare praktiskt/logistiskt att tillhandahålla hjälp överlag till Gaza än till Ukraina eftersom Gaza är jämförelsevis pyttelitet (hela Gazaremsan är ju lika stor som en fjärdedel av Öland) och Israel har goda möjligheter att styra vad som kommer in. Enligt Human Rights Watch har Israel minst åtta gånger militärt angripit kända hjälpsändningar och hjälparbetare. Sen är det klart att det för många kan vara mer politiskt problematiskt att stöta sig med Israel och dess bundsförvanter än med Ryssland.

Nu är jag kanske helt ute och cyklar (eller så är du det) men är det inte så att Gaza har gräns till Egypten? Pratas det inte väldigt lite om Egyptens inblandning? De har väl också stängt gränsen till Gaza för att de inte vill ha in människor i Egypten som sen riskerar att stanna där. Hade Egypten velat hjälpa palestinierna hade de haft rätt goda chanser att göra det.

När Ukraina attackerades av Ryssland öppnade grannlandet Polen (och EU) sina gränser för Ukrainarna och tog emot miljoner! Vad har grannen Egypten gjort?
 
Nu är jag kanske helt ute och cyklar (eller så är du det) men är det inte så att Gaza har gräns till Egypten? Pratas det inte väldigt lite om Egyptens inblandning? De har väl också stängt gränsen till Gaza för att de inte vill ha in människor i Egypten som sen riskerar att stanna där. Hade Egypten velat hjälpa palestinierna hade de haft rätt goda chanser att göra det.

När Ukraina attackerades av Ryssland öppnade grannlandet Polen (och EU) sina gränser för Ukrainarna och tog emot miljoner! Vad har grannen Egypten gjort?
Valid point, men Egypten tycker nog att de har goda skäl att hålla gränsen stängd. Dels, vilket de gärna framhåller, vill de inte möjliggöra etnisk rensning av palestinier från Gaza och permanent israelisk annektering av Rafah. Säger de. Dels är de nog rädda för att släppa in potentiellt farliga individer och grupperingar som dels skulle kunna fortsätta att angripa Israel inifrån Egypten och dels utmana även den egyptiska regimen.
Sen är det väl överlag ingen som tror att Al-Sisi m fl är humanister, filantroper och människovänner. Jag uppfattar dem som ett ganska korrumperat klientel som främst ser till sig själva.
Ett av många försök att analysera den egyptiska hållningen finns här.
 
Valid point, men Egypten tycker nog att de har goda skäl att hålla gränsen stängd. Dels, vilket de gärna framhåller, vill de inte möjliggöra etnisk rensning av palestinier från Gaza och permanent israelisk annektering av Rafah. Säger de. Dels är de nog rädda för att släppa in potentiellt farliga individer och grupperingar som dels skulle kunna fortsätta att angripa Israel inifrån Egypten och dels utmana även den egyptiska regimen.
Sen är det väl överlag ingen som tror att Al-Sisi m fl är humanister, filantroper och människovänner. Jag uppfattar dem som ett ganska korrumperat klientel som främst ser till sig själva.
Ett av många försök att analysera den egyptiska hållningen finns här.

Det stod i en artikel på SVT Nyheter uttryckligen att Egypten inte vill ha in en massa flyktingar från Gaza som sen kommer stanna där i flyktingläger. Vart är solidariteten mellan muslimska länder? Varför finns det inget muslimskt land som står med öppna armar och välkomnar sina muslimska bröder och systrar från Gaza? Det finns en väg ut: genom Egypten. Det hade funnits en möjlighet för dem att fly precis som ukrainare kunde fly till EU

EU stod med öppna armar när Ukraina attackerades. Varför finns inte den solidariteten för palesitinerna i den muslimska världen?
 
Köpte ett par stödstrumpor. De höll inte ens för det lilla lilla trycket som blir mot fingrarna när man ska dra upp strumpan, så nu försöker jag reklamera. Självfallet skickade inte skit-företaget med någon information om hur man skickar tillbaka, reklamerar eller en adresslapp för ändamålet. Det som fanns var en mejladress "att kontakta om ni har frågor" typ.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 805
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 269
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 919
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 718
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp