Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej jag tycker ju inte det heller, framförallt inte eftersom att barnet hade blivit omhändertaget i så fall. Jag hade nog inte blivit jätteförvånad om det var så dock. Det finns så mycket konstiga historier (inte bara om Jehovas alltså).
Jag har jobbat inom prematur och förlossningsvård/BB, och en gång blev det ett omhändertagande av ett barn då Jehovasföräldrarna vägrade blod till barnet. Fanns också några tragiska fall med gravida kvinnor.
 
Nej jag tycker ju inte det heller, framförallt inte eftersom att barnet hade blivit omhändertaget i så fall. Jag hade nog inte blivit jätteförvånad om det var så dock. Det finns så mycket konstiga historier (inte bara om Jehovas alltså).

Som både förälder till ett barn som behövt blodtransfusioner, och troende, kan jag bara nästan tänka mig in i hur föräldrarna kanske känner i en sådan situation. Jag kan inte helt förstå hur man kan känna sig hemma i en tro, som innebär att ens barn måste omhändertas (om än tillfälligt) för att kunna få livsnödvändig vård.
 
Nej jag tycker ju inte det heller, framförallt inte eftersom att barnet hade blivit omhändertaget i så fall. Jag hade nog inte blivit jätteförvånad om det var så dock. Det finns så mycket konstiga historier (inte bara om Jehovas alltså).

Även antrosofernas är väl emot blodtransfusioner eller är det bara vaccination och 'vanlig' sjukvård?
 
Stör mig på företaget som testar våra vattenprov .Beställde 3 provomgångar då vi testar 1 gång i månaden .Visst kom det burkar och flaskor till tre omgångar fast i en stor kylväska .Så dom fick skicka 2väskor till .Returföljesedlar Hmm Det glömde dom .Efter första provet fick jag se att en massa ämnen inte testats .Vi hade fått en flaska för sjövatten inte för bassäng .Ringde och påtalade och dom tog på sig misstaget och skulle skicka 2 andra flaskor till resterande prover .Det kom en flaska .Ringde igen och sa dom skulle kolla i datorn vilken dom skulle skicka 2 av men det kom bara en .Det fixar jag sa tjejen i andra änden .Hämtade ut det igår och det var helt fel flaska .Nu skiter jag i det här till efter semestern .Ska ta proverna direkt jag börjar men det får bli senare .Var lika strul förra året åxo
 
Nej jag tycker ju inte det heller, framförallt inte eftersom att barnet hade blivit omhändertaget i så fall. Jag hade nog inte blivit jätteförvånad om det var så dock. Det finns så mycket konstiga historier (inte bara om Jehovas alltså).
Jag kommer ihåg en hel del skriverier i pressen för många år sedan då det var en familj som vägrade låta sin dotter få blodtransfusion. Där var det prat om att omhänderta henne men de lyckades operera enbart med koksalt som dropp om jag minns rätt. Föräldrarna sa blankt nej. 🤔
 
De är konstiga överlag. Har jobbat för dem och fick sparken för att jag hade influensa. Ringde facket som sa, ta dina saker och spring!
Jag har jobbat med Jehovas på mitt första jobb. De var hur normala som helst men vi diskuterade aldrig några livsfrågor. Där kom det även en liten gubbe och knackade på hemma hos mig för att missionera. Jag sa att jag var ateist och den enda jag trodde på var mig själv. Han sa att den dagen kunde komma då det inte räckte men jag svarade att det fick jag ta ställning till då. Han önskade mig lycka till och tackade för sig. Sen såg jag inga fler på flera år innan jag flyttade till Sthlm, fick ett besök typ 1990. Inga efter det.
 
Jag stör mig på min mens. Jag är 40+ och den har alltid uppfört sig! Regelbunden, inte för mycket, inte mensvärk så det stör. Men nu de senaste åren. Först började det med lite mer mensvärk (men inget extremt), sen lite fler dagar mellan (från 28 till 32), sen lite skvätt nån dag innan mensen kom igång i 3 månader. Sen en mens som bara var en droppe dag 1, en droppe dag 3 och dag 4 och inget mer. Nu en vanlig men lite mer än vanligt och jättetrött! Känns som att jag håller på att bli sjuk! Ska det vara så här nu i den här åldern?? Tack och lov för menskoppen!! Hade blivit tokig annars!
Jag får numera allmän sjukdomskänsla, gärna lite feber också under minst ett dygn när mensen kommer. Inte jätteroligt.
 
Jag har inte mått bra denna veckan, känt mig lite hängig och matt. slutkörd helt enkelt. i dag fick jag ett epanfall ovanpå allt efter jag varit ute med hunden och nästan var redo för jobbet, skulle precis gå till bussen tror jag. Sov sedan till halv 2 på eftermiddagen ungefär. Känner mig fullständigt dränerad på ork och energi och bara sover och sover och sover. Jag har ingen aning om varför men det stör mig!!
 
Jag har jobbat med Jehovas på mitt första jobb. De var hur normala som helst men vi diskuterade aldrig några livsfrågor. Där kom det även en liten gubbe och knackade på hemma hos mig för att missionera. Jag sa att jag var ateist och den enda jag trodde på var mig själv. Han sa att den dagen kunde komma då det inte räckte men jag svarade att det fick jag ta ställning till då. Han önskade mig lycka till och tackade för sig. Sen såg jag inga fler på flera år innan jag flyttade till Sthlm, fick ett besök typ 1990. Inga efter det.
Jehovas har jag inga erfarenheter alls av förutom de som knackar på dörren och de har alltid varit trevliga.
 
Jag har inte mått bra denna veckan, känt mig lite hängig och matt. slutkörd helt enkelt. i dag fick jag ett epanfall ovanpå allt efter jag varit ute med hunden och nästan var redo för jobbet, skulle precis gå till bussen tror jag. Sov sedan till halv 2 på eftermiddagen ungefär. Känner mig fullständigt dränerad på ork och energi och bara sover och sover och sover. Jag har ingen aning om varför men det stör mig!!
Kanske dags för läkare och prover.
 
Kanske dags för läkare och prover.
Nah, jag var förkyld förra veckan så det är kanske något som hänger kvar. Började jobba efter tre veckors semester förra veckan också.

Men visst, tänkte tanken när jag sådär helt från det blå började vara väldigt törstig och dricka mycket- behövde dricka mycket men var fortfarande törstig och torr i munnen av törst och gick då även ständigt på toa, pinsamt på jobbet liksom. Samma i går, men i dag har det blivit som vanligt igen. Behövde väl dricka mer antar jag.
 
Jag har jobbat med Jehovas på mitt första jobb. De var hur normala som helst men vi diskuterade aldrig några livsfrågor. Där kom det även en liten gubbe och knackade på hemma hos mig för att missionera. Jag sa att jag var ateist och den enda jag trodde på var mig själv. Han sa att den dagen kunde komma då det inte räckte men jag svarade att det fick jag ta ställning till då. Han önskade mig lycka till och tackade för sig. Sen såg jag inga fler på flera år innan jag flyttade till Sthlm, fick ett besök typ 1990. Inga efter det.
Under pandemin ringde dom till mig flera gånger och då jag inte är hemma lägger dom brev i brevlådan. Tanten fick inbjudan till bibelskola av dom :laugh: .Breven står mitt namn på så dom har koll vilka dom går till
 
Jag får numera allmän sjukdomskänsla, gärna lite feber också under minst ett dygn när mensen kommer. Inte jätteroligt.

Så är det för mig också, och har varit i ett antal år. Först tyckte jag att det var lite jobbigt, men nu tycker jag faktiskt att det kan vara nästan lite skönt. Jag har hormonrelaterad migrän (som blir värre och värre med åren, den är inte så kul) men när dagen-före-mens-sjukdomskänslan kommer försvinner migränen som i ett trollslag. Sedan har jag en dag då jag känner mig allmänt risig, och då tycker jag lite lagom synd om mig själv i ett dygn ungefär :D Och så kommer mensen som ett brev på posten,all sjukdomskänsla försvinner och jag känner mig pigg och frisk och kry som aldrig förr! D. v. s. raka motsatsen till hur jag brukade känna kring mensen när jag var yngre.

Och, för att återkoppla till trådens ämne, jag stör mig lite grann nu på att jag tydligen blivit en sådan där "mens är fantastiskt och hej och hå vad underbart allt är"-tant som jag störde mig på så vansinnigt i 15-25-års-åldern :o
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 805
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 269
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 919
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 718
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp