Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att biltvätten är stängd. Har åkt till samma under många år för jag tycker att den är bäst. Min bil har stått parkerad under träd som det kommer sav ifrån och hela bilen är kladdig. Fönstren har jag fått göra rent med diskmedel för att över huvud taget kunna se tillräckligt för att köra.
 
Försökte förnya recept på en medicin jag tar dagligen och har gjort i flera år. Aldrig varit några konstigheter men nu! Fick inte förnya. Ska höra av mig igen när jag har en veckas ! förbrukning kvar så ska läkaren diskutera det med mig då.
 
Min fönsterputs är nästan slut så innan jag kan putsa de andra fönsterna måste jag gå och handla mer. Just när jag peppat mig själv att göra det.
 
Nu har jag inte kollat om någon svarat men angående blod till barn och Jehovas:

För många många år sedan var min familj bekanta med en Jehovasfamilj (nej, vi var inte troende). Ena barnet där var i behov av blod som mycket liten och föräldrarna sa att de egentligen är emot det pga tro och undrade vad som händer då. Läkaren gjorde då klart för föräldrarna att om så är fallet kommer barnet omhändertas för att de ska kunna ge barnet möjlighet att överleva. Barnet fick blod och de var fortsatt medlemmar. Möjligt att den församlingen var mer förlåtande än andra, det vet jag inget om.

Jag har svårt att tro att det kommer vara annorlunda idag gällande omhändertagande om det skulle hända, men visst måste ju barnet då komma till läkare.

Jag skulle tro att det skulle vara liknande i de flesta (alla?) församlingar. Inte kan de väl utesluta en familj för att sjukvården räddat livet på deras barn?
 
Näh, men även diskmedlet börjar ta slut. Så det blir ändå en vända till affären.

Edit: Problemet är även exakt med vad jag ska torka den. Har ju läst om tidningspapper men har aldrig provat det.
Jag använder diskmedel och vatten. Tar en vanlig svamp och skrubbar av fönstret. Tar fönsterskrapa och drar av vattnet. Tar microfibertrasa eller kökshandduk och torkar av listen nertill där vattnet samlats. Klart. Blir perfekt.
 
Jag skulle tro att det skulle vara liknande i de flesta (alla?) församlingar. Inte kan de väl utesluta en familj för att sjukvården räddat livet på deras barn?
Nej jag tycker ju inte det heller, framförallt inte eftersom att barnet hade blivit omhändertaget i så fall. Jag hade nog inte blivit jätteförvånad om det var så dock. Det finns så mycket konstiga historier (inte bara om Jehovas alltså).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 802
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 268
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 915
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 718
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp