Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hade varit noga att kolla tabell nr 1 för mitt "pendlande" och räknat om där i sommartid. Vad jag inte räknat med är att anslutningen gick på sommartid först nu när jag slutat maniskt dubbelkolla även den:down: Hejhå katastrof. Hejdå sömn:arghh:
 
Det finns ju t.ex. en gul varningslampa som varnar för att oljenivån börjar bli låg. Men så finns det en röd varninngslampa för olja också. Om DEN lyser ska man stanna bilen omedelbart. En sådan varning måste du väl ändå ha?!
Det är fullt möjligt. :D Men jag har aldrig i mitt långa billiv haft farligt låg oljenivå. Sånt kollar man ju?
 
Det är fullt möjligt. :D Men jag har aldrig i mitt långa billiv haft farligt låg oljenivå. Sånt kollar man ju?

Jag blev helt chockad efter tankbytet och huxflux såg det lysa orange på instrumenteringen :eek: Tyligen lyser en orange lampa när motorn går på typ bensinångor, vilket min aldrig gör.

Tar för givet att motorlampan och nått mer lyser rött om något är på riktigt fel, men för allt vad jag vet så kanske jag har fler okända varningslampor som lyser orange 🤷‍♀️
 
Stör mig på att jag fått mina två dagar ledigt nästa vecka beviljat utan att fått meddelande om det (fick nej först)
Nu har jag bokat av hundvakten och de planer jag hade för de dagarna :cool:
Men min snälla pojkvän tar ut en extra dag ledigt så vi kan hitta på något annat istället :heart
 
Det är fullt möjligt. :D Men jag har aldrig i mitt långa billiv haft farligt låg oljenivå. Sånt kollar man ju?
Inte jag heller. Men oljelampan lyste gul en endaste gång när vi hade missat att kolla lika ofta som vi brukar. Det var alltså inga kritiska nivåer utan det behövdes bara lite påfyllning.
 
Men lyser inte alla lampor till när du startar bilen? Det har de alltid gjort på mina bilar.
Det ska de göra för att man ska kunna veta att de inte är släckta för att de är trasiga.
Jag har blivit underkänd på bilprovningen en gång för att en varningslampa inte fungerade, dvs. inte lyste vid start.

Tror det räknas som ett fel i systemet som lampan ska varna för fel i? Så en trasig oljelampa kanske man får ha, eftersom bilprovningen inte bryr sig om du har olja i motorn eller ej. :D
 
Körde ner 40 liter vatten till ikväll, med skottkärra. Imorse fick jag ett meddelande från ”den andra”: ”stallägaren har inte svarat”.
Nähä? Vilken tur då att hästarna sluppit stå utan vatten i kanske ett dygn då?

Jag kollade vattnet vid 06 imorse o nu vid 18 ikväll, de hade kvar men nu är karet fullt iallafall. Den andra har ju ridit (precis som igår och då släppt ut sin häst till en hage med inget vatten o inte gjort nåt åt det) så då har de ju varit hos hästen idag..

Så störigt att detta får mig att vilja ha en egen gård (igen).
 
Körde ner 40 liter vatten till ikväll, med skottkärra. Imorse fick jag ett meddelande från ”den andra”: ”stallägaren har inte svarat”.
Nähä? Vilken tur då att hästarna sluppit stå utan vatten i kanske ett dygn då?

Jag kollade vattnet vid 06 imorse o nu vid 18 ikväll, de hade kvar men nu är karet fullt iallafall. Den andra har ju ridit (precis som igår och då släppt ut sin häst till en hage med inget vatten o inte gjort nåt åt det) så då har de ju varit hos hästen idag..

Så störigt att detta får mig att vilja ha en egen gård (igen).
Hur :devil: tänker människan egentligen som inte bryr sig mer om sin häst? 🤬
 
Körde ner 40 liter vatten till ikväll, med skottkärra. Imorse fick jag ett meddelande från ”den andra”: ”stallägaren har inte svarat”.
Nähä? Vilken tur då att hästarna sluppit stå utan vatten i kanske ett dygn då?

Jag kollade vattnet vid 06 imorse o nu vid 18 ikväll, de hade kvar men nu är karet fullt iallafall. Den andra har ju ridit (precis som igår och då släppt ut sin häst till en hage med inget vatten o inte gjort nåt åt det) så då har de ju varit hos hästen idag..

Så störigt att detta får mig att vilja ha en egen gård (igen).
Lathet som straffar hästarna är den värsta latheten. 😓
 
Körde ner 40 liter vatten till ikväll, med skottkärra. Imorse fick jag ett meddelande från ”den andra”: ”stallägaren har inte svarat”.
Nähä? Vilken tur då att hästarna sluppit stå utan vatten i kanske ett dygn då?

Jag kollade vattnet vid 06 imorse o nu vid 18 ikväll, de hade kvar men nu är karet fullt iallafall. Den andra har ju ridit (precis som igår och då släppt ut sin häst till en hage med inget vatten o inte gjort nåt åt det) så då har de ju varit hos hästen idag..

Så störigt att detta får mig att vilja ha en egen gård (igen).
Stod i samma stall med en som la upp stories på att hon vart i stallet och ridit, men hon hade ej mockat/fodrat hos sina hästar... vi hade en "vi hjälps åt" policy, så det betydde ju att vi andra fick "hjälpa" henne med det när vi kom dit senare under dagen... woho...
(Förtydligar att hon väldigt väldigt sällan hjälpte till tillbaks, såklart)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 629
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 228
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 887
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 693
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Breeders dressyr 2024
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp