Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Aha, då förstår jag, du vet förstås att ingen som är bokad på de passen egentligen vill jobba då alls. Då är det förstås en trist sak för dem...
Någon vill men det hjälper ju inte majoriteten som inte vill. Och visst jag vet att de har valt jobbet men jag tycker att man enstaka dagar skulle kunna måna om personalen.
 
Vill man jobba kontorstid kanske man ska skaffa ett kontorsjobb då kanske. Eller inte ta ut alla sina semesterdagar utan spara några på helger man inte vill jobba.
Det är verkligen ingen garanti att man får semester beviljad jag har blivit nekad två gånger trots att jag då hade flera dagar sparade
 
Vill man jobba kontorstid kanske man ska skaffa ett kontorsjobb då kanske. Eller inte ta ut alla sina semesterdagar utan spara några på helger man inte vill jobba.
Som jag skrev så har man valt det men jag tycker ändå att man ska måna om personalen.
 
Kan till och med tycka att det är lite förlegat att stänga speciella tider bara för att det är någon speciell dag... det finns så många som hellre jobbat så ta in personal som vill jobba och ha öppet och tjäna in pengar samtidigt. Många firar ju varken det ena eller det andra liksom.
Jag tänkte att ett Ikea besök hade passat bra på lördag, men Ikea är stängt fredag och lördag :p
 
Hörselskydden jag beställde den 4 juni har fortfarande inte dykt upp. Kontaktade butiken som sa att de skulle skickas i förra veckan (trots att jag redan fått ett mail om att de är skickade). Svarade den 12 juni att jag förväntar mig att de ska komma idag. Inget svar. Inga hörselskydd.
Ghostar de mig, tar mina pengar och försvinner? Jag hatar sånt här! Framförallt att inte få ett ordenligt svar. Jag vill ha skriftligt att allt går rätt till, annars hade jag ringt dem istället.
Woho! Hördelskydden är skickade!

Jag skickade ett syrligt mail att jag ville ha antingen ett spårningsnummer eller pengarna tillbaka. Vips, ett nummer dök upp i paketappen. Det tog dem bara två veckor att skicka..
 
Jo visst, men det är väl knappast samma person som jobbar 07-22? De byts väl av? Då är man ju ändå ledig och kan fira innan eller efter sitt pass.
Jag pratade för något år sedan med en äldre släktingar som jobbade ständig natt, den enda dagen på hela året som helst inte jobbade var nyår, just för tolvslaget är ett exakt klockan. Alla andra dagar gick firandet att anpassa till jobbet!
 
En verklig i-landsstörning.
Bestälde tefilter och fick en liten gåva i paketet. En provpåse smaksatt roiboos
Dricker varken grönt, vitt eller rött te frivilligt. :mad:
Går nu och stirrar på påsen på diskbänken. Kan inte slänga - det är ju livsmedel.

Det enda jag slängt på mycket länge var en påse grillkorv från lilla lokala Coop. Korven var sur, trots vettigt datum. DET störde jag mig allvarligt på. Men orkade inte åka ända dit och reklamera ett litet stackars korvpaket.
 
En verklig i-landsstörning.
Bestälde tefilter och fick en liten gåva i paketet. En provpåse smaksatt roiboos
Dricker varken grönt, vitt eller rött te frivilligt. :mad:
Går nu och stirrar på påsen på diskbänken. Kan inte slänga - det är ju livsmedel.

Det enda jag slängt på mycket länge var en påse grillkorv från lilla lokala Coop. Korven var sur, trots vettigt datum. DET störde jag mig allvarligt på. Men orkade inte åka ända dit och reklamera ett litet stackars korvpaket.
Ge bort det
 
Usch vilken vidrig människosyn.
Enda störningsmomentet borde väl vara tomgångskörningen.
Inte personernas vikt el ålder.

En annan sak jag stör mig på är sådana som dig som, då den som upptäckt sig ha uttryckt sig synnerligen tanklöst och bett om ursäkt, inte kan acceptera det utan ger en käftsmäll ändå.
Jag har sett det förut här och ditt inlägg fick mig att slutligen ta beslutet att Buke får vara ett avslutat kapitel för min del.

För övrigt har du inte en j-a aning om vilken människosyn jag har. FYI bryr jag mig inte ett skit om hur folk ser ut. Men jag föredrar definivt de som kan acceptera en ursäkt...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 564
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 197
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 872
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 687
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp