Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
God ersättning?
Jag gillade att jobba på midsommar, bra betalt och trevlig stämning.
Absolut, har inget emot att jobba storhelg men då skulle ju mamma inte vara här samtidigt. Har hästarna att ta hand om så jag är hemifrån över 14 timmar/dag, blir mest att bara jobba och sova och älskade mamma med begynnande demens måste klara sig själv utan mediciner då vi trodde hon skulle vara hemma nu. :banghead:
 
Har Försäkringskassan inga skyldigheter gentemot oss som söker ersättning? Upp till 30 dagars handläggningstid enligt hemsidan. Men om de överskrider handläggningstiden? Inga konsekvenser, förutom för oss som står utan inkomst under tiden..

Ringde och frågade om jag glömt göra något, behöver de mer info eller nåt annat från mig?
Fick till svar att de ska kolla på min ansökan kanske nästa vecka O_o då har jag väntat sen 6 maj, och alltså stått utan inkomst sen dess..
 
Har Försäkringskassan inga skyldigheter gentemot oss som söker ersättning? Upp till 30 dagars handläggningstid enligt hemsidan. Men om de överskrider handläggningstiden? Inga konsekvenser, förutom för oss som står utan inkomst under tiden..

Ringde och frågade om jag glömt göra något, behöver de mer info eller nåt annat från mig?
Fick till svar att de ska kolla på min ansökan kanske nästa vecka O_o då har jag väntat sen 6 maj, och alltså stått utan inkomst sen dess..
Läste en insändare häromdagen av någon som har obotlig cancer och har väntat på beslut om sjukpenning sedan april. Vid telefonsamtal hade handläggaren sagt att 30 dagar inte gäller längre, nu är det 40 och fortsätter öka.

"Till sist säger jag att jag får väl hoppas att jag fortfarande är vid liv när beslutet kommer. Då säger han att han kan lägga en notering och be dem skynda på ärendet." :(
 
Läste en insändare häromdagen av någon som har obotlig cancer och har väntat på beslut om sjukpenning sedan april. Vid telefonsamtal hade handläggaren sagt att 30 dagar inte gäller längre, nu är det 40 och fortsätter öka.

"Till sist säger jag att jag får väl hoppas att jag fortfarande är vid liv när beslutet kommer. Då säger han att han kan lägga en notering och be dem skynda på ärendet." :(
Ja jag läste också den.

Helt sjukt att det blivit så. Jag förstår att de kan ha ökat tryck och så vidare, men det drabbar ju de som redan är i en utsatt situation..

Jag tycker det skulle finnas någon slags konsekvens för fk. Men det enda som verkar finnas är om det tar mer än 6 månader att få beslut. Då kan man kräva att de ska fatta ett beslut inom fyra veckor.
 
Ja jag läste också den.

Helt sjukt att det blivit så. Jag förstår att de kan ha ökat tryck och så vidare, men det drabbar ju de som redan är i en utsatt situation..

Jag tycker det skulle finnas någon slags konsekvens för fk. Men det enda som verkar finnas är om det tar mer än 6 månader att få beslut. Då kan man kräva att de ska fatta ett beslut inom fyra veckor.
Det är helt bedrlövligt. Man fattar varför de inte orkar jobba där, det är ju stor personalomsättning på den myndigheten. De får inte förutsättningar att sköta sitt jobb och i slutänden sitter en sjukskriven person utan pengar.
 
Har Försäkringskassan inga skyldigheter gentemot oss som söker ersättning? Upp till 30 dagars handläggningstid enligt hemsidan. Men om de överskrider handläggningstiden? Inga konsekvenser, förutom för oss som står utan inkomst under tiden..

Ringde och frågade om jag glömt göra något, behöver de mer info eller nåt annat från mig?
Fick till svar att de ska kolla på min ansökan kanske nästa vecka O_o då har jag väntat sen 6 maj, och alltså stått utan inkomst sen dess..
Det är för bedrövligt! Så ska det inte vara.
 
Har Försäkringskassan inga skyldigheter gentemot oss som söker ersättning? Upp till 30 dagars handläggningstid enligt hemsidan. Men om de överskrider handläggningstiden? Inga konsekvenser, förutom för oss som står utan inkomst under tiden..

Ringde och frågade om jag glömt göra något, behöver de mer info eller nåt annat från mig?
Fick till svar att de ska kolla på min ansökan kanske nästa vecka O_o då har jag väntat sen 6 maj, och alltså stått utan inkomst sen dess..

När jag var sjukskriven (en handfull år sedan) så sas det att handläggningstiden kunde vara 90 dagar men att målsättningen var att det skulle ta 30 dagar..
 
Tänk om en fått vänta i 90 dagar och då fått avslag 😱 min ekonomi hade väl klart det, men då hade mycket av min buffert varit slut! Tänker att det bästa hade varit en handläggningstid på en vecka.
När jag sökte föräldrapenning tog det typ en vecka att få besked.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 541
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 193
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 866
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 686
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp