Störiga saker vi stör oss på, del 34.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sjukskrivning på deltid i april och maj och det var klart på en månad så jag fick utbetalning i april och för dagarna i maj fick jag i maj.

När jag däremot sökte sjukersättning 2018 fick jag veta att det tog 6 månader och det tog det mycket riktigt också innan svar. och FK sa att jag inte kunde vara sjukskriven på den tiden jag sökte sjukersättning för (50 % bara), vilket ju verkar konstigt....
 
Stör mig på att ICA har öppet 7-22 hela midsommar.
Stänga 18 afton och öppna 9 på dagen hade väl personalen varit värda.

Jag, som oftast handlar på morgonen eller kvällen, uppskattar sådana öppettider. Dessutom håller jag med @Enya :)
Förstår inte riktigt hysteri över att vara ledig på ditt-och-datt-dagar. I år jobbar jag alla helgdagar förutom Kristi himmelsfärd och nationaldagen. Både påsk- och midsommarhelgerna jobbar jag natt.
 
Efter som jag igår fick panikångest under AWn och satt still och stirrade ner i bordet i ca 15 minuter för att sedan "storma ut ur lokalen" ska HR utreda om jag ska få ha min anställning kvar. För mitt beteende var oproffsigt och ohållbart.
 
Läkaren ringde upp mig för att kolla läget.
Hen verkade inte ha läst min journal, och lyssnade inte på vad jag sa. Jag berättade vilken medicin och vilken dos jag har nu, och i nästa andetag frågar hen om medicinering och dos :banghead:
Jag vill byta läkare, men det är extrem brist på hela enheten..
 
Jag, som oftast handlar på morgonen eller kvällen, uppskattar sådana öppettider. Dessutom håller jag med @Enya :)
Förstår inte riktigt hysteri över att vara ledig på ditt-och-datt-dagar. I år jobbar jag alla helgdagar förutom Kristi himmelsfärd och nationaldagen. Både påsk- och midsommarhelgerna jobbar jag natt.
Och jag förstår inte dessa extrema öppettider storhelger.
 
Jag firar/firade visserligen Midsommar men att få jobba den helgen och få OB slog ändå högre! Det var typ slagsmål eftersom alla ville ha pass under just den storhelgen eftersom man hinner fira ändå. :D
Ja jag hade gärna jobbat då! Midsommar kan jag som ensam fira en annan dag. Till och med om barnen varit små. Maten är ju dessutom billigare före och framför allt efter, så mig gör det inget, inte ens att inte fira alls...
 
Jag, som oftast handlar på morgonen eller kvällen, uppskattar sådana öppettider. Dessutom håller jag med @Enya :)
Förstår inte riktigt hysteri över att vara ledig på ditt-och-datt-dagar. I år jobbar jag alla helgdagar förutom Kristi himmelsfärd och nationaldagen. Både påsk- och midsommarhelgerna jobbar jag natt.
Kan till och med tycka att det är lite förlegat att stänga speciella tider bara för att det är någon speciell dag... det finns så många som hellre jobbat så ta in personal som vill jobba och ha öppet och tjäna in pengar samtidigt. Många firar ju varken det ena eller det andra liksom.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
101 541
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
121 193
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 866
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 686
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp