Störiga saker vi stör oss på, del 17

Status
Stängd för vidare inlägg.
När man har negativa åsikter om något som är väldigt positivt laddat för den det berör och man själv inte påverkas av det så tycker jag att man håller den åsikten för sig själv. Jag tycker nödvändigtvis inte det är ouppfostrat utan mer... onödigt? I brist på bättre ord. Vad är det man vill åstadkomma med det liksom? Vill man försöka få personen att ändra sig? Vill man att personen ska genomföra det som är tänkt ändå men med påminnelsen i bakhuvudet att den där partnern/vännen/kollegan tycker det är fult/äckligt/inte gillar det osv? Jag ser liksom inte vad vitsen skulle vara annars.
Jag tycker att man ska uppmuntra människor till sådant de mår väl av även om det till viss mån påverkar en själv negativt. I alla år uppmuntrade jag t ex. min sambo att ta jobbet som innebar enormt mycket resande, göra roliga saker, gå på fester, åka till kompisar, på semester osv. osv. trots att jag själv var för sjuk för att följa med och trots att det innebar ännu mer ensamtid för mig att han låg ute halva året eller mer. På samma vis säger han om min önskan att vilja kunna jobba att han självklart önskar att jag skulle kunna börja jobba eftersom det är något han vet att jag skulle må väl av även om det är väldigt bekvämt för honom att jag alltid är hemma. Att vara generös mot sina nära innebär att man ser till deras bästa och inte alltid till sig själv och sitt. Sedan finns det absolut saker som skulle kunna få mig att välja bort min partner, typ om han tatuerar in ett hakkors i pannan men då är det ju ett val jag måste få göra precis som han gjorde valet att tatuera in det där hakkorset.

Så, jag håller helt med dig! Kan man inte säga något positivt så håll då iallafall tyst. Inte för att andras åsikt inte räknas för det gör den såklart men för att deras åsikt i det aktuella fallet är fullkomligt irrelevant och därför inte behöver uttalas alls.
 
Gnälliga människor. Nu menar jag inte sådana som måste få gnälla av sig lite nu som då, utan genuint gnälliga människor.
Sådana som låter som trotsiga barn hela tiden.
Känner en syskonskara där allihopa är mer eller mindre så, och det är svårt att veta om det beror på personlighet, miljö eller en blandning.
 
Gnälliga människor. Nu menar jag inte sådana som måste få gnälla av sig lite nu som då, utan genuint gnälliga människor.
Sådana som låter som trotsiga barn hela tiden.
Känner en syskonskara där allihopa är mer eller mindre så, och det är svårt att veta om det beror på personlighet, miljö eller en blandning.
Är dom från Larsmo? Har hört att de ska vara extra gnälliga där 😆
 
Haha, faktiskt inte, men det ligger nog kanske något i vad du säger 😂
Åh sorry, kanske du är därifrån :angel1:

Min kompis flyttar dit(åt) och fick panikattack i affären (liksom ska jag bo HÄR, med dom DÄR?!) pga Larsmokvinnor som stod och ojade sig
"nee säger du he? Nämen näää usch då. Ojoj nää. Men ska han jobb sådee mytchi? Neeee. Nåmen VOJVOJ, man vaal nou så leid!"

Bildens om dyker upp i huvudet på mig är gamla kvinnor med höckle men det är alltså typ kvinnor i sena tjugoårsåldern.
 
Gnälliga människor. Nu menar jag inte sådana som måste få gnälla av sig lite nu som då, utan genuint gnälliga människor.
Sådana som låter som trotsiga barn hela tiden.
Känner en syskonskara där allihopa är mer eller mindre så, och det är svårt att veta om det beror på personlighet, miljö eller en blandning.
Jag har en sån kollega. Så fort det är något så hittar h*n 20 problem och potentiella "what if" men gör själv inget för att hitta lösningar. Hela h*ns värld kretsar kring att gnälla och leta problem på jobbet.
 
Åh sorry, kanske du är därifrån :angel1:

Min kompis flyttar dit(åt) och fick panikattack i affären (liksom ska jag bo HÄR, med dom DÄR?!) pga Larsmokvinnor som stod och ojade sig
"nee säger du he? Nämen näää usch då. Ojoj nää. Men ska han jobb sådee mytchi? Neeee. Nåmen VOJVOJ, man vaal nou så leid!"

Bildens om dyker upp i huvudet på mig är gamla kvinnor med höckle men det är alltså typ kvinnor i sena tjugoårsåldern.
Nej nej, är nog hemma från ett mera "syndens näste" jämfört med Larsmo 😂
Men jag kan absolut förstå din kompis, det där ojandet känns bekant.
De går ju inte direkt i dur de sånger som sjungs i bönehusen där heller, det är nog mest plågor och smärtornas väg.

(Måste ju lägga in en disclaimer för eventuella larsmobor, jag känner nog några muntra larsmobor också, så de finns nog 😂)
 
Stör mig på att jag har så ont i armen efter vaccinationen i morse att jag inte får av mig min BH (får inte upp armen bakom ryggen) :arghh: får sitta och lirka med bara en hand och hoppas på det bästa..

Men same!

Vaccinerade mig igår em och känner nu att hela högersidan av kroppen är obrukbar. Armen går att lyfta typ 1cm 😂
(Är vänsterhänt.. Man får vara smart när man ska ha en liten AW sen och behöver kunna lyfta glas till munnen :angel:)
 
Men same!

Vaccinerade mig igår em och känner nu att hela högersidan av kroppen är obrukbar. Armen går att lyfta typ 1cm 😂
(Är vänsterhänt.. Man får vara smart när man ska ha en liten AW sen och behöver kunna lyfta glas till munnen :angel:)
Typ som jag som råkade dra sönder min tricep lite grann två dagar före midsommarafton, men jag såg åtminstone till att göra det på vänsterarmen så att snapsarmen var i fullt bruk! :D
 
Kan du inte ta mer3 axelbanden och vrida runt så spännet kommer fram?

Men same!

Vaccinerade mig igår em och känner nu att hela högersidan av kroppen är obrukbar. Armen går att lyfta typ 1cm 😂
(Är vänsterhänt.. Man får vara smart när man ska ha en liten AW sen och behöver kunna lyfta glas till munnen :angel:)
Lyckades ta mig ur kläderna ordentligt, under väldigt mycket smärta men det fungerade. Har sjukskrivit mig för första gången någonsin, natten var fruktansvärd men nu börjar det ordna upp sig! :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
94 95 96
Svar
1 919
· Visningar
95 466
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 854
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 440
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
24 562
Senast: Mkb
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp