Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Låter som en hel del info saknas gällande hela läget ?En stor arrendegård ägd av kommunen har nyligen hamnat mellan två arrendatorer. Då har en person helt sonika flyttat in med sina hästar i de olika hagarna. Kommunen har sagt nej till detta. Men det struntar personen i. Vad kan personen få för påföljd?
Hade någon flyttat in på min mark utan tillstånd och inte tagit hästarna därifrån genast hade jag rådfrågat polisen hur jag ska gå vidare.
Fast nu är det ju inte så att någon flyttat in på TS mark öht . TS ställer en fråga utifrån ett scenario ingen vet ngt om då inga detaljer ges och troligtvis inte heller kan ges annat än att som TS redovisat två olika arrenden är med i bilden dvs situationen ang tidigare avtal etc för ev hyresgäster under något arrende kan vara en variabel i sammanhanget .
Utifrån det min tidigare reflektion i sammanhanget .
Ja det är ett glapp mellan arrendatorerna på nästan ett år. Så det ligger just nu enbart på kommunen.Har arrendet gått ut för den gamla nu och ingen har arrendet nu?