Stilhoppning - knoppar?

Sv: Stilhoppning - knoppar?

Jag hoppade också Mountain horse cupen härom veckan.
Ha inte knoppar om du inte brukar ha det för om man har knoppar eller inte är inget som bedömdes när jag tävlade den cupen.

Sorbe:
Vinnaren GP-ponnyn 06 hade inte knoppar ;)

De vill nog helst se det iaf. Det ser ju prydligast ut i en stilhoppning. :)

Det går bra utan tycker jag. Min kompis ska också vara med där och jag kanske ska följa med henne. Vad heter din häst? Vilka klasser ska du hoppa? Då kan jag kannske kolla på dig och din häst....:)

annasr sså kan du knoppa , du knoppar nästan hela manen och så lämnar du lite man precis så att du kan hålla i det om du skulle behöva , och så kan du ju rida hästen innan på nån lektion elr nåt sånt och ha knopppar och se hur det går :P

jag tycker det är finare med knoppar. det visar att man har lagt ner lite jobb på hästen och så är det supersnyggt! :bump:

*kl*

Ja, nu har jag ju tävlat första omgången i stilhoppningen och det gick väldigt bra, UTAN knoppar ;) .

Det var bara dom 3 bästa som blev placerade i själva stilen (trots närmare 40 starter), 3:an hade 47 poäng och jag hade 45, men på helhetsintrycket så fick vi en 10:a så då var det alltså inget fel på att tävla med utsläppt man.

Andra omgången är i Uddevalla imorgon, hoppas det går lika bra då så kanske, kanske vi går vidare till finalen i Täby...
Vet ju tyvärr inte ställningen i cupen just nu eftersom SvRF är otrooooligt sega med att lägga ut ställningen på hemsidan...

Men som sagt, det gick alldeles suveränt - utan knoppar! :)

Det går bra utan tycker jag. Min kompis ska också vara med där och jag kanske ska följa med henne. Vad heter din häst? Vilka klasser ska du hoppa? Då kan jag kannske kolla på dig och din häst....:)

Hm, nu har ju första omgången redan varit, men vi ska vara med i Uddevalla på söndag (imorgon) också.

Min ponny heter Castle Bar, kategori D, och imorgon hoppar vi LB (stilhoppningen) och LA.

Jag fick poängavdrag en gång för att jag inte hade knoppat. Hästen var superprydlig i övrigt, så det var det enda som drog ner poängen. Så jag tycker definitivt du ska knoppa om du vill ha bra poäng.

---------------------------------
Läste visst inte hela tråden :angel:
De måste ändrat regler sen jag tävlade stilhoppning (typ 11 år sen) :p

Det var bara dom 3 bästa som blev placerade i själva stilen (trots närmare 40 starter), 3:an hade 47 poäng och jag hade 45, men på helhetsintrycket så fick vi en 10:a så då var det alltså inget fel på att tävla med utsläppt man.

Oj, vilka höga poäng:o När jag tävlade stilhoppning så hade vinnaren 41 poäng och då hade de slagit ihop alla kategorier.. Men domarna kanske är olika hårda:p

Om jag var du skulle jag knoppa på någon vanlig hoppträning innan själva tävlingen, och se om det verkligen är knopparna som orsakar irritation. Om ponnyn känner sig otillfreds med knopparna, så ska du självklart inte knoppa på tävlingen. Nog för att det är snyggast, men hästarnas välmående ska alltid stå i fokus till 110%. Om ni struntar i dem har ni dessutom större chans till en bra runda, utan "knopp-störningar". ;)

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 345
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 340
Relationer Jag har tänkt göra den här tråden ett tag men inte kommit till skott. Jag har skämts, känt mig dum och fånig, medverkande, "jag får...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
9 867
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar