Stilhoppning - knoppar?

Sv: Stilhoppning - knoppar?

*kl*

Hah! Vilken tur att vi har ståndman på vår ponny - inga jobbiga knoppar här!! :p

om du tränar på att göra riktigt snygga knoppar skulle jag absolut gjort det på din ponny , var ju ursnygg med knoppar :d

om du tränar på att göra riktigt snygga knoppar skulle jag absolut gjort det på din ponny , var ju ursnygg med knoppar :d

A självklart, jag gör enna liiite snyggare knoppar nu iaf, efter att ha tränat en hel del efter 3 år på hästhållnings-linjen på gymnasiet. ;)
Men det är fortfarande långt ifrån proffsknoppar... :(

Hur som helst så var ju inte problemet vad han passade i och inte. Problemet var att han (eller jag?) spänner sig när han hoppar med knoppar och när han spänner sig och inte "använder" halsen ordentligt så går allt åt helskotta och bommarna flyger.

Så jag är mest inne på att jag ska hoppa utan knoppar, men så vet jag ändå inte för det känns väldigt dumt att hoppa stilhoppning utan knoppar...
Haha, jag kanske skulle ta och stubba manen på honom i veckan så slipper jag detta problemet? ;) :angel:

det kanske är du som inbillar dig att det går sämre med knoppar, du spänner dig och rider inte som hemma = det blir verkligen sämre ;) ? Jag var likadan innan, om jag inte hade min tex "turtröja" på mig så gick det rent ut sagt sk*t, för jag spände mig osv utan den :o

men om det nu är så att han verkligen blir annorlunda - träna hemma, så får han vänja sig vid knoppar och du tränar på att knoppa ;)

Det hörs faktiskt som om det mycket väl skulle kunna vara så. :D

Ja, jag får göra det. Ska iväg och tävla idag (inte stil idag) och tänkte knoppa så att vi får "träna" på att hoppa med knoppar! ;)

Bra att du testar med knoppar, och känns hästen spänd så rid inte med knoppar på stilhoppningen! Bättre att hästen känns avslappnad utan knoppar än spänd med knoppar;)

har du provat att hoppa med knoppar hemma nån gång :D ? blir ju inte riktigt samma sak som på tävling ;)

Han var mycket finare med knoppar! Och om du bara hoppat med knoppar en gång tifigare behöver det ju faktiskt inte vara det som gjorde att han var spänd den dagen. Jag tror att det sitter mer i ditt huvud...

Men du ska självklart göra det som känns bäst!

*kl*

Okej, idag var det tävling och jag knoppade honom på morgonen.
På framridningen till första klassen var han jätteirriterad på något, han ruskade på sig hela tiden och skakade på huvudet HELA tiden, kunde inte koncentrera sig på något annat! :confused:

Jag kollade tränset, bettet, sadeln, benskydden... inget konstigt med dom.
Han hoppade jättespänt med huvudet rakt upp i sprången :crazy: , och skakade och ruskade på huvudet.

Så innan vi skulle in på banan så drog jag ur knopparna snabbt som sjutton :rofl: och vips så var han som vanligt igen! :)

Vi vann en LB!
:)

Så nej, nu har jag bestämt mig för INGA knoppar på stilen... lite synd men det är ju viktigare att ritten blir bra!

Grattis till vinsten. Nej, det låter absolut som att du ska slopa knopparna då, lycka till ändå!

om det nu var så illa att din häst inte gillar knoppar, så skippa dem då ;) du har nog en liten milton :D

knoppa är snyggt om du KAN knoppa.
Men det är få som kan göra riktigt snygga knoppar så kan du inte, låt den vara bara, ryck den jämt o fint istället in that case

haha såg nu att du redan vart iväg, grattis till priset :D

Tack, ja vi har ju inte varit iväg på själva stilhoppningen ännu men det var en liten lokaltävling idag...

Nåväl, det blir som sagt inga knoppar! Ska försöka få ponnyrufset att se riktigt fint till på söndag i alla fall... ;)

man får inte avdrag om man inte har knoppar men dom komenterar det! men se till at hästen e ren! Jag fick avdrag för min skimmel hade smutsig svanns(hon var brunstig):rofl: och inga flätor. visserligen var de bara 1 p avdrag men ändå:P nästa gång sken hon som en sol med knoppar och vit svanns:angel:

ooobbs, läste innte sida 2, men spänner han sig så ska du inte ha det :) men knoppa han och rid ngn vanlig dag och se vad som händer, det är ju snyggare :)

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 345
Senast: QueenLilith
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 340
Relationer Jag har tänkt göra den här tråden ett tag men inte kommit till skott. Jag har skämts, känt mig dum och fånig, medverkande, "jag får...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
9 867
Senast: Petruska
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar