Stilfråga

Migo

Trådstartare
Det börjar ju bli en väldans massa hundprylar nu, varje hund har en promenadsele, helsband, dragsele, spårsele, reflexväst, koppel...

Eftersom jag syr allt själv så står det mig fritt att välja färger, frågan är nu:

Samma färg på alla selarna, så hundarna i spannet matchar varandra?

Eller

Varje hund ha var sin färguppsättning, så det är lätt att se vilken sele som är vems?

Ilandsproblem *host*

Sv: Stilfråga

Alltså, jag förstår ditt problem fullt ut :D! Svåååååårt!!

Men jag hade nog satsat på att ha olika färger till hundarna (särskilt om selarna är helt måttsydda) så man ALLTID kan ta rätt sele utan att behöva tänka det minsta, om man ex är sjukt trött eller febersvag :D!

Jag tänker, ha olika färger till dem men någon specifik detalj så att de matchar. Ex alla detaljer sydda i nå specifik färg eller deras namn på sidan i samma färg etc, något speciellt som utmärker dig, ex alla ringar i någon ovanlig färg

En färg till var hund, men såklart samma typ av färg (alltså inte neongult och mossgrönt)

Jag tänker tvärt emot alla andra, men så älskar jag att matcha iofs. :angel: Jag hade sytt samma färg till alla men lagt till en detalj med varje hunds "personliga färg" så att dom ändå är enkla att skilja åt.
Räcker ju egentligen med att sy dit ett litet märke i olika färg på selarna exempelvis eller om man har brodyr vore det såklart skitsnyggt att ha samma färg och bara brodera in hundarnas namn på selen. :)

Smart!

Som det är nu (har blitt pga "tager vad som finns hemma" när jag haft sylust) så har Fridolf signalorange, Frodo svart-rött och Boss blått... Inte speciellt snyggt när man kombinerar dem;)

Men om alla får olika färger på fodret i selarna, men har samma svarta band, det kanske blir bättre? Eller ska man ha samma foderfärg och olika färg på banden?

Alla tre passar i svart-rött, men då ska det ju till nån individuell detalj på allt.

Får ta lite bilder sen och se vad ni tycker!:idea:

Jag tänker tvärt emot alla andra, men så älskar jag att matcha iofs. :angel: Jag hade sytt samma färg till alla men lagt till en detalj med varje hunds "personliga färg" så att dom ändå är enkla att skilja åt.
Räcker ju egentligen med att sy dit ett litet märke i olika färg på selarna exempelvis eller om man har brodyr vore det såklart skitsnyggt att ha samma färg och bara brodera in hundarnas namn på selen. :)

Agree! Jag hade med kört på samma färger och sen någon detalj som gör att det går att skilja dom åt. Brodyr hade varit riktigt snyggt. Annars hade nog jag gjort något "avvikande" på något ställe på insidan av selarna för att lättast skilja dom åt. :)

Har försökt hitta nån som kan brodera namn på vanligt nylonband utan att sy själva selen också, men det är rätt dött på den fronten. Hade ju annars varit snyggaste alternativet, men namnbrodyr på alla prylarna!:love:

Jag hade haft varsin färg till dem, men färger som passade ihop. Så har jag iaf gjort med mina hundars grejer :D
När de skulle ha varsitt halvstryp tex, då blev det såhär:
9778294_orig.jpg

Har försökt hitta nån som kan brodera namn på vanligt nylonband utan att sy själva selen också, men det är rätt dött på den fronten. Hade ju annars varit snyggaste alternativet, men namnbrodyr på alla prylarna!:love:

Kan du inte beställa broderade namnlappar att sy på då? Richard har en kompis som gör sånt, tror inte det är fasligt dyrt. Man kan välja vilka färger man vill osv.

574441_10151405686033666_379491398_n.jpg

Så här ser ena selhögen ut idag. Det är den svart-röda längst till höger som jag gillar mest, de andra är bara ihopkastade med billgt material som fanns till hands.

De flesta som säljer namnlappar säljer i hela 100-tal. Blir lite väl ambitiöst med 500 lappar:p men om han gör i mindre partier är jag klart intresserad!

Gillade med den svart röda! :love:

Kör med lika på alla och sen sätter du bara en markering med markeringspenna på insidan av X-et som blir i fronten ;) (trots att brodyr hade varit "to die for")

Jag säger samma färg och något litet att skilja dom åt på. Om du inte kan brodera på, kanske du kan göra så enkelt som ha olika färg på bandet du fäster linan i, den längst bak?

Annars kom jag på att du kan köpa sådana där bokstäver att stryka på!

Eller "grimskyltar", små metallskyltar som man popnitar fast.
http://www.larssonsgravyr.se/Haest.html

Senast ändrad:

samma färger, men kanske olikfärgade passpoaler? vit på en, grått på en, och svart på en tex? (med brodyr vore absolut tjusigast! kanske skulle det kunna gå att texta med tex vit textilfärg om du eller någon du känner skriver snyggt...)

Liknande trådar

Övr. Hund När det var tre hundar i hemmet tyckte jag att det var mycket olika prylar att hålla rätt på. Täcken, selar, halsband, koppel, linor...
Svar
12
· Visningar
1 773
Senast: attheedge
·
Övr. Hund Jag visste inte riktigt hur jag skulle sätta rubriken. Men idag fick jag bekräftat det som jag trott hela tiden, att min skällapa...
Svar
8
· Visningar
1 224
Senast: linnsan
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 879
U
Övr. Hund Hej! Jag fick frågan om jag visste något om viltspårprov eftersom jag är jägare. Skrev ett svar i P.M men det kanske blev för långt...
Svar
2
· Visningar
1 260
Senast: UrsusRex
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka