Mardröm med allt trä överallt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mardröm med allt trä överallt
Det tyckte nuvarande hyresgäst också och slabbade vit färg över alltihop.Mardröm med allt trä överallt
RimligtDet tyckte nuvarande hyresgäst också och slabbade vit färg över alltihop.
Men det är faktiskt inte okej att göra så även om man vantrivs med "stilen".
Om man är i nöd och behöver bostad så kan man faktiskt vara tvungen att ta det som bjuds som det bjuds.
Även om det skaver.
Jag tror att jag kommer att ta ut svängarna.
De som svimmar av för mycket färg och mönster får väl välja något annat, eller numera, måla över det.
Eftersom att det inte finns något särskilt att spara längre.
Om man hyr en möblerad sommarstuga så ingår inte att få göra om som man vill.Det beror väl på lite vad som står i avtalet. Jag får göra ganska mycket i min hyreslägenhet om jag vill. Är det dock lite väl "out there" kan jag behöva återställa innan jag flyttar. Annars är det fritt fram att måla och tapetsera om
Det är en ganska så liten yta att tapetsera, så det känns fullt rimligt med en riktigt exklusiv tapet.Fantastiskt fint, tänk om alla hyresvärdar ville sätta in en morris-tapet...
Jag vet, jag har en av dem i mitt sovrum Men Morris är ändå MorrisDet finns faktiskt ibland liknande tapeter på Rusta!
Håller helt med, ett hem ska kännas som att dra på sig pyjamasen och krypa ner i soffan under en mjuk filt och inte som att vänta på obducenten i bårhuset där precis allt är sterilt och dött.Inte vitt eller än värre - grått! Det känns sterilt och dött, tandläkarväntrum!
Vårt hus var målat till stor del vitt och grått, jag har ägnat fyra år åt att få in värme och liv i rummen. Det är så härlig med hem som innehåller delar av dem som bor där, visar olika delar av deras personligheter.
Jag älskar varma färger, trä, sten och andra naturmaterial. I vardagsrummet har vi öppen spis och därmed också vedställ och eldgaffel i gjutjärn. Så där går gjutjärnet igen i loppisfyndad inredning - ett gammalt strykjärn, en stor lykta(i fejkat gjutjärn men jaja), ett par ljuslyktor, en liten statyett. Jag letar ännu efter nån form av väggprydnad och piedestal till växter i samma look. Ja och vi har djungel här inne - mycket storbladiga gröna växter där trädgårdstigern gärna gömmer sig. Här är mycket färg - rött, grönt, blått, gult, orange, grått, svart. Men det är mörka, "murriga" versioner. Och jag hittar ett underbart lugn här på kvällarna när brasan sprakar i öppna spisen
Det är inte mitt problem att lösa.Oavsett stil - så få prylar som möjligt.
Fritidshus.Är det privatuthyrning? Annars är det nog svårt att avtala bort att måla osv.
Det ligger på en "torp-fastighet".Ah jag läste slarvigt. Läste torp så hade äldre år i huvudet
Jag antar att du är så luttrad vid det här laget att du inte alls räknar med det. Att det i så fall blir en glad överraskning.Det här hade ju inte spelat någon roll om inte hyresgästen hade skapat ett sopberg i min skog utanför huset.
Eftersom att jag då inte hade haft någon anledning att byta hyresgäst.
Och kanske att hyresgästen tar sig samman och städar upp sitt bråte så är ju saken ur världen sedan.
Luttrad, ja definitivt.Jag antar att du är så luttrad vid det här laget att du inte alls räknar med det. Att det i så fall blir en glad överraskning.
Mmm torp är lantliga, mysiga och historiska så du klaffar in på allas favoriter direkt bara att köra. (o trasmattor är ju inte så dyra väl, mmm trasmattor)Intressant.
Den har jag faktiskt inte hört förut.
Men det ger definitivt en tydlig riktning för husen i fråga.
Tack, det hjälpte verkligen.
Då är det typ "torp" som gäller.
Jag hade nog inte reflekterat över behov av att matcha den väggen. Svart, grå, vit, röd, blommig och många gröna soffor skulle nog lugnt kunna passa.Fantastiskt fint, tänk om alla hyresvärdar ville sätta in en morris-tapet... Jag hade dock valt att ta panelen i en annan neutralare kulör, tex bakgrundsfärgen på tapeten om det är i vardagsrummet så att hyresgästen inte behöver matcha sin inredning med just grönt, tänker det är trist om man tex har en soffa som inte går ihop med den nyansen.
Kök mitt i huset som liksom skall sy ihop delarna.Dessutom är det nog en hall eller ett kök.
Har ett helt rum i engelskt rött i "Stora huset".Annars tycker jag engelskt röd linoljefärg är så vackert på sådana träpartier
Ja om man gillar grönt Jag tycker inte alls om grönt men tycker det är en väldigt fin kombination. Men det betyder inte att jag hade velat ha det hemma hos mig.Det är det gröna som gör allt