Stil på bostad för uthyrning.

Vilken stil gillar ni att bo i?


  • Antal omröstningsdeltagare
    76
Jag får lust att göra något sådant här.


Ska%CC%88rmavbild-2019-03-08-kl.-16.15.54.png.webp
Så jäkla snyggt, det passar verkligen i en liten stuga på landet.:heart
 
Det kan jag förstå men samtidigt tror jag de som söker boende i stil med torp inte vill ha det avskalat vitt. Dvs det kan nog vara bra att inreda hyfsat neutralt men ändå med respekt för husets ålder och stil.

Jag älskar ju jugend men tycker det verkligen ser märkligt ut i ett modernt hus.
Jag skulle vilja påstå att avskalat och neutralt inte nödvändigtvis betyder vitt. I min värld är det lättmatchade färger och sparsamt inrett (om det hyrs ut möblerat) så jag kan sätta en egen prägel som känns lite som jag.
 
Fantastiskt fint, tänk om alla hyresvärdar ville sätta in en morris-tapet... Jag hade dock valt att ta panelen i en annan neutralare kulör, tex bakgrundsfärgen på tapeten om det är i vardagsrummet så att hyresgästen inte behöver matcha sin inredning med just grönt, tänker det är trist om man tex har en soffa som inte går ihop med den nyansen.
Det är köket och det är litet.
Jag tänkte mig det som en färgklick mellan sovrum, hall och vardagsrum.
Hallen har hyresgästen målat grå, det är riktigt bra faktiskt.

Vardagsrumet är vitt, stort och jättehögt i tak med ett loft och en litet väl pampig trappa.
Trappstegen i bok gick bra ihop med den nu övermålade bilhandlarpanelen.
Men de är nötta nu och jag funderar på att måla trappstegen i samma färg som bröstpanelen och sedan bryta vitt med samma färg till väggarna.
Så att det liksom flyter ihop.
Räcket till loftet kan också få samma färg som bröstpanelen.
 
Folk har så olika smak så det är nog omöjligt att hitta något alla skulle kunna gilla. Men jag tänker också tidstypiskt och att du förhoppningsvis kan få en hyresgäst som faktiskt uppskattar just den stil du valt.
 
Jag får lust att göra något sådant här.


Ska%CC%88rmavbild-2019-03-08-kl.-16.15.54.png.webp
Jag hade aldrig grejat så mycket mönster och färger som tapeten har. Den gröna panelen är jättefin men jag hade valt lite försiktigare tapet som går lättare att matcha med hyresgästens möbler/egna färger. Stilen på mönster; absolut. Bara lite försiktigare.

I stugor/hus på landet är snickarglädje, betsat material och smidesdetaljer verkligen underskattat. Det är pricken över i för mig som ger en lite mysigare känsla.
 
Folk har så olika smak så det är nog omöjligt att hitta något alla skulle kunna gilla. Men jag tänker också tidstypiskt och att du förhoppningsvis kan få en hyresgäst som faktiskt uppskattar just den stil du valt.
Tidstypiskt = 1980-tals sommarstuga?
Nja, det blir nog inte så populärt tror jag.

Jag tror att knyta an till miljön i omgivningen med gårdar och torp i olika storlekar nog skulle ge den bästa harmonin.
Att man liksom får vad man förväntar sig av läget.
 
Fantastiskt fint, tänk om alla hyresvärdar ville sätta in en morris-tapet... Jag hade dock valt att ta panelen i en annan neutralare kulör, tex bakgrundsfärgen på tapeten om det är i vardagsrummet så att hyresgästen inte behöver matcha sin inredning med just grönt, tänker det är trist om man tex har en soffa som inte går ihop med den nyansen.

Det finns faktiskt ibland liknande tapeter på Rusta!
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 757
Gravid - 1år Jag kommer förhoppningsvis få ett barn till hösten. Jag bor idag i Malmö, där jag också jobbar. Jag kommer att vara självstående. Jag...
Svar
15
· Visningar
1 495
Senast: Queen
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 912
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 743
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp