Stigläder?

Lydia

Trådstartare
Jag letar efter bra stigläder ;)
Ska vara "vanligt läder", inte såna där tjocka sydda som blivit poppis nu (mer skinnaktiga).
Helst ska de ha sån där metallgrej längst upp vid spännet så man slipper ha så tjockt med läder där. Mjuka/inte torra, från början..

Eller webbers, finns de i läder? Wintec har ju i syntet men det känns inte så kul till nya dressyrsadeln..

Sv: Stigläder?

Poppis antar jag att du menar de som är dubbelsydda med nylon?

Kan ju säga att de jag har som är både Amerigo och Presige är de absolut bästa.

De är mjuka från början och är inte tjocka utan märks inte alls uppe vid färstet i sadeln. Eftersom de har nylon i sig så töjer de sig inte.

Jag rek, iaf både Prestige och Amerigo.

Jag lovar de är värda sitt pris

Jag har såna där mjuka sydda med nylon i, men de är superklumpiga. Jobbiga när man ska ändra stigläderlängd också.

Ok, ska kolla på de som du rekomenderar, tack! (har ju appaloosa-sadel nu, så då passar det ju med prestigeläder *fniss* Appaloosa heter tydligen Prestige nu?)

Fast jag har faktiskt syntetwebbers till min svarta lädersadel. Kan inte säga att det syns så värst mycket trots att det är islandssadel och jag har rättså långa ben. Webbersarna är tunna och smidiga som attan - och inte så hiskeligt dyra.

wintec har webbers i läder oxå, bates webbers.
fe_1_b.JPG

annars är prestiges jättebra, de är inte alls tjocka trots att de är dubbelsydda.

Förstod inte riktigt vad du menade för några. Men själv har jag ett par bruna från Jacsons, med nylonkärna som gör att de inte töjer sig. De är jättebra, mjuka och smidiga!

Liknande trådar

Utrustning Finns där stigläder med spänne vid foten som går trä igenom en ögla? Många av modellerna jag har sett måste man tyvärr kunna trä på...
Svar
11
· Visningar
585
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
644
Senast: cowgirl81
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort... 2
Svar
34
· Visningar
4 183
Senast: Sasse
·
R
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen... 2 3 4
Svar
69
· Visningar
8 040
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka