Stigbyglar

caradan

Trådstartare
Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips?
Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just freejump som tyvärr alldeles för många olyckor händer med att folk fastnar när de ramlar av. Viktigt att det är rätt vända när de hänger på plats, att de har bred platta och helst lite stötdämpande.
Annars så har jag för mig att det fanns nått fäste att sätta på sina stigläder/vanliga stigbyglar så att de hänger rätt men jag hittar inte de nu?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20240904_193015_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20240904_193015_Samsung Internet.jpg
    83,2 KB · Visningar: 93
Min kompis som har dessa är missnöjd pga att fjädringen har hållit dåligt. Lagat dem en gång, men de har efter väldigt lite användning börjat låta illa igen.
 
Min kompis som har dessa är missnöjd pga att fjädringen har hållit dåligt. Lagat dem en gång, men de har efter väldigt lite användning börjat låta illa igen.
Tack för svar. Det låter ju inte så bra när de ändå är såpass dyra.
 
Är det nån här som testat dessa stigbyglar eller har nått annat bra tips?
Jag är ute efter typ freejump men som är säkrare än just freejump som tyvärr alldeles för många olyckor händer med att folk fastnar när de ramlar av. Viktigt att det är rätt vända när de hänger på plats, att de har bred platta och helst lite stötdämpande.
Annars så har jag för mig att det fanns nått fäste att sätta på sina stigläder/vanliga stigbyglar så att de hänger rätt men jag hittar inte de nu?
Jag har dessa. Både S2 och föregångaren S1. Jag älskar dem! Inga problem med fjädringen för mig och de har löst ut bra när jag ramlat av.
 
De ser jätte bekväma ut men verkar inte som att många har dom?
Nä, de är nog inte jättevanliga.
Greppet är superbra och jag gillar att de löser ut "åt alla håll", dvs inte bara öppnas rakt ut utan även framåt och bakåt. S1an är tyngre än S2an, men jag märker ingen större skillnad. Jag gillar lite tyngd i stigbyglarna då jag tycker de är lättare att få tillbaka foten i om jag tappar en stigbygel. Är de för lätta, tycker jag mest att de flaxar runt.
Det är nog väldigt olika vad man gillar, men jag trivs bäst med lite tyngd.
 

Liknande trådar

  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
6 753
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Jag har två grundfunderingar som ju är typ hur breda som helst och som slingrat sig fram i min hjärna i flera år nu: Hur möjliggör du...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
8 316
Senast: Habina
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 888
Senast: kma
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 257
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp