Sv: Sthlmare

Jättefin häst! Kul o se film mer sådant:banana: Vad har unghästen för härstamning? Mankhöjd? Han ser stoor ut men du är kanske liten.....?

kl..

Vad kul och se fler filmer på unghäst, blir nog en trevlig rackare det där! ;)

Synd bara att Sigge inte fick vara med på film, det var ett tagsen man såg er nu.

De har uppdaterat på hemsidan och man uppmanas att hålla utkik efter nya datum :D
Jag brukar undvika att skriva ut riktiga namnen här (även om de allra flesta vet vilka vi är). Jag vet inte, lite harig av mig och vet ju inte vem som läser :crazy:

Bodil57: Tack :)
Tysk häst född -02
Han är bara ca 167 men känns mycket större, framförallt från marken (närmare 170 då även från annat folk). Men jag är liten också, ca 160 och lättviktare :D

sarabacklund: Tack :)
Jo, lite synd. Finns faktiskt en liten tråd här :angel:
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=744821

Ah men du kan väl bara skriva fullblodets namn. Vet inte vem du är för det. Men är lite kul, då jag just jobbar inom galoppen också.

Har du nån tävling inplanerad då?

Undviker gärna hans namn. Kan ta på PM. Vad jag tolkat så gick han rätt så bra som galoppör också. Placeringsprocent på ca 40-50% och vinst på ca 20%.
Vad jag sett på atg så har han vunnit ett större lopp med vinstpengar på ca 150.000 (tar ur minnet så vet ej exakta). Men detta var ju för ca 10 år sedan ;)

Nja, jag vet inte. Hade egentligen planerat att ta ut båda i terrängen på träning innan jag anmäler mig (eftersom det var länge sen sist och andra är ung) men nu gick fullblodet så himla bra så jag vet inte om jag skippar det kanske och anmäler mig ändå (träna kommer jag nog hinna med innan). Funderar på Kinda och då mjukstartar fullblodet på lätt klass och ev. får unghästen följa med och ta sig runt en debutant. Själv?

Ah den hade jag missat!
Tack, då ska jag snoka lite i den också! :)

Ah okej förstår, men du kan väl PM det, skulle vara kul.

Ah men kul att han har gått bra innan.

Ah jo hade väl tänkt försöka hinna träna lite, men vara ute på första möjliga, alternativt börja med en hunting. Har inte riktigt bestämt mig.
Men Kinda låter ju bra, verkar som du har en bra plan.

Blir det några hopp elelr dressyrtävlingar då i väntan på?

PM på väg.

Vi ska ev. ha klassresa samma helg som Kinda, så vet inte riktigt vad jag ska prioritera (går sista året med denna klass innan de tar studenten så det är lite sista chansen liksom). Vill inte heller ta mantorp innan eftersom det är så backigt där (känns snällare med öpnna och plana fält mot båda två, mer inbjudande).
Vi får se :D

Jag vet inte riktigt. Är inte anmäld till några, men förmodligen tänkte jag ta ut unghästen på en LB:2 och fullblodet på en LA:4 som klubben här i närheten har i april. Ingen hoppning planerad (har inte känt mig redo med någon av dem ännu) men har börjat tänka lite smått i dem banorna. Måste ju börja kvala till breeders också :banana:
Du?

Sitter i samma tankar som du när det kommer till fälttävlan. Vet inte riktigt när och var jag ska börja säsongen. Har ju en som ska komma ut på debutant i år, det vill säga om han håller nerverna i styr och dem andra två måste väl få gå en lätt klass som mjukstart på säsongen iallafall.

Förstår att du har ett svårt val mellan KInda och klassresan. Men det komemr ju en och en annan bra "första på säsongen" fälttävlan efter Kinda.

Ah till dess blir det väl en och annan hopptävling, men inte värst många. Man hnner ju inte med hehe och dessutom verkar det inte finnas så där jättemånga som passar.
Egentligen borde man väl köra åtminstone en dressyrtävling, men det tar så mycket tid att träna till, att det bli svårt att hinna med tror jag. Jag velar fram och tillbaka hela tiden.

Jo du får inte glömma breeders hehe. Roligt:banana: :banana:
Ligger det högst på prioriterings listan nu då?:bump:

Vill helst till Kinda (försöker få klassen att åka på måndagen dagen efter eller helgen därpå) eller kanske gotland helgen efter. Men känns inte så jättelockande eftersom det är endagars och hinna rida båda två på en dag känns lite tufft som start för mig.

Vart ska du någonstans då? :bump:
Jag funderar på Vallentuna (har både dressyren och hoppningen i tankarna), Väsby (hopp), Vällingby (dressyr) och Södertörn (tisdagshoppningen).

Jag är mer dressyrmänniskan och plockar alltid mycket rosetter på dressyrbanan (fullblodet) och i 1,10 hopp kan vi peta rätt så bra (med andra ord mycket trevligare med dressyr :angel: ).´

Ja, det är stora målet för unghästen i år :D
Men NM går ju samma helg och håller fullblodet vill jag såklart försöka ta honom dit om jag kan och får. Men då är frågan vilken häst som ska prioriteras. :crazy:

Ah förstår dit dilemma,men du har ju rätt i att det blir tufft att rida två hästar. Man har ju faktsikt alltid lite sämre kondis också efter vinterhalvåret. Är din klass lätt att ändra på då?

Jag vet inte riktigt vad jag har tänkt. Men när det kommer till hoppning blir det givetvis en runda på södertörn och Runstens ridhus gillar vi, så det kanske vi också hoppar på.
Jag funderade på att kanske gå ut och leka i Örebros hunting, innan vi helt sätter igång, men har inte bestämt mig alls riktigt.
Ska till Frankrike i två veckor snart och tänkte ta i tur med planeringen när jag kom hem(får se hur det är med hästarnas form då, om de har hållits igång eller tagit det lugnt.). Nån mer tävling innan påsk blir det iallafall inte.

Ah då har du ännu ett svårt val, själv tror jag att jag skull prioritera breeders, men det är svårt det där. Det beror ju på hur hästarna känns också just då och det är ju svårt att veta i förväg. Vilket dilemma.

Det är ju första gången jag kommer rida två hästar samma tävling (fälttävlan) och ja, det känns lite mycket eftersom jag har ett grymt kontrollbehov och att mamma skulle sätta på skydd går ju bara inte :eek: (med andra ord måste jag springa som en skållad höna för att hinna med allt).

Min klass är lat samt att jag min närmsta kompis är med och bokar (bättre sits att påverka med andra ord) :angel:

Oj, vad härligt med Frankrike. Tänk om man kunde lyxa till det så.

Ja, alltså ser ett mer pengavärde att unghästen har startat breeders (med bra resultat?) om jag ska sälja. Fullblodet är gammal och lite knackig så några summor kan jag inte få ut för honom. Nu planerar jag ju inte att sälja någon av dem, framförallt inte fullblodet men man vet ju aldrig vad som händer. Men samtidigt skulle det varit så kul att få ridit NM (herregud, nu tar jag ut 'segern' i förskott, men såklart hoppas jag). Ev. funderar vi på att någon annan rider unghästen. Eller så får jag göra som Antonia Lönnberg och åka helikopter emellan :D

Jo, förstår jag är likadan. usch sen blir jag hemsk också och komenderar alla vad dem ska göra, tills dem tröttnar på mig hehe.

Pappa brukar säga att jag får sluta att förklara allt i detalj och blir riktigt sur. Hm fast i Botkyrka gick det ju lätt, för då tog det otroligt lång tid.

Ah you got the power alltså.

ah men ska jobba i Frankrike så vi får se hur kul det blir hehe. Tillslut kanske jag inte fattar ett smack och förstår kasek inte ridorderna och så blir det helflum hehe.

Jo låter ju smart att låta nån annan rida unghästen, fast samtidigt vill man ju rida själv och det är ju kul om det blir bra resultat även om man inte ska sälja. Man får ju istället en bekräftelse. Är du hon redan kvalad?
Hehe helikopter, helskönt. Jo det skulle ju vara nåt:bump: :bump: :banana: , fast för att satsa så mycket pengar, måste du nog gå ut med bra resultat sen också hehe. För att betala igen kostnaderna.

Haha, ja, jag blir värsta bitchen på tävling om inte allt flyter på precis som det passar mig. Men jag brukar göra det mesta själv (med hästen) för då kan jag inte skylla (skälla ;) ) på någon annan om det inte blivit gjort ordentligt.

Botkyrka när var du där?

Jo, klart att kommer bli kul i Frankrike, vad ska du jobba med?

Jo, jag vill ju gärna rida unghästen själv för att visa att det är VI som kan visa resultat och inte bara en duktig ryttare som kan göra hästen bra, så att säga. Har inte tävlat något alls med honom så han är inte kvalad ännu men tror inte att det kommer vara några problem, med tanke på hur lätt han hoppade allt på Runsten.

Ja oftast är det ju bäst att gör själv, speciellt i terrängen men allt annat också. men ibland hinner man ju inte.

Botkyrka var ju i helgen.

Jag ska träna galopphästar hehe. Fullblod fullblod hehe.
Men jag har lovat mig själv att gå och titta på fälttävlans banan som ligegr i trakten. Den lär vara väldigt fin.

Jo eftersom du ska tävla honom själv och inte har någon tanke på att sälja honom. Så är det ju roligare att rida själv och få ett godkännande på att allt går framåt.

Mocka får hon gärna göra :angel: Eller brukar iof gärna mocka själv så att det mockas på MITT sätt :p

Aha, okej, hur gick det då?

Åh, vad kul. Jag har faktiskt haft lite fundering på galopp. Eller har ju rätt kropp (tror jag?) på ca 160 cm och 40 kg ;). Fast jag vet ingenting, vad som krävs osv. Fälttävlan duger bra för mig också :D

Jo, precis. Har ställt in mig på att någon gång kanske vara tvungen att sälja men planerar inte att sälja honom inom en snar framtid.

Hemma vet jag att jag inte vill att mamma ska mocka. Inte för at hon mockar dåligt, men om jag ska mocka dagen efter blir det mycket jobbigare för mig än om jag mockar själv innan också.

Jo men jag är nöjd, var ju första starten på säsongen för den ena. så vi tog oss lugnt. de byggde självförtroende bra.

Ah rätt kropp har du defenetivt. Men det är jäklans ansträngande och svårt att hinna med annat eftersom det är på morgonen då man går i skolan. Men fälttävlan är en bra grundförutsättning.

det är ju alltid bra att vara förberedd även om man inte tänker sälja.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka