Sv: Sthlmare

Haha, precis fast här är det faktiskt inge fel på mammas mockning men kan ändå inte låta bli att gå och stöka runt efter henne.

Va kul! Skönt med en sån start!

Nu går jag visserligen i skolan bara på halvtid så har mycket fritid och kan spendera tiden rätt så fritt när jag vill vara i skolan och så. Har god fysik också som fd. gymnast.

Ja, usch tyvärr ja. Jag går i tankarna att jag ska köpa tillbaka min förra ponny, vad jag ska med henne till vet jag inte. Fullblodet skulle jag ha väldigt svårt att sälja eftersom han börjar bli till åren och kräver en annan sorts ridning och en lyhörd ryttare. Nej, usch. Vill inte sälja någon, men vem vet vad jag vill göra i framtiden.

Ja man vill ha det på sitt eget sätt.

Jo men då har du en fördel, fast man behöver ju kanske lite andra muskler också. Sen har det mycket med teknik också. Men det går ju för dem flesta bara dem får träna och rida mycket, så komemr det sen.
Sen är det ju alltid en fördel att man haft eget fullblod och om man har ridit många egna hästar.

Varför vill du köpa tillbaka din ponny, har den det inte bra där den står nu?

Det är väl som med allt nytt. Att man måste träna och åter träna innan man blir bra.

Nja, jo. Hon har det bra där hon är nu men man tycker självklart att de alltid har det bäst hemma hos sig själv :angel:
Nej, men köper gärna tillbaka henne om de ska sälja och om vi köpt gård. Så kan hon få gå och skräpa lite. Hitta en liten ryttare som rider lite och kanske hoppar några LC eller så. :bump:

Jo självklart

hehe hörde det roligaste från en stallkompis till.
"Jag skulle vilja rida på täbys galoppbana, det är väl bara att hyra häst där va?"

ah okej, hur gammal är hon?

Haha, jovisst det är bara att låna grannens åsna ;)
Jag brukade kondisträna lite med ponnyn på de öppna dagarna.
Och så gick terrängbanan under en rätt så lång sträcka längs banan när jag debuterade * med fullblodet. (ojoj vad nervös jag var att han skulle dra järnet bara)

Hon blir 15 år i år, samma som fullblodet alltså. Jag är fortfarande så pass liten att jag skulle kunna rida henne.

VA?! :eek:

Kris!
Jag som förmodligen lyckats få klassen att ha resan måndag-tisdag :crazy:

Fast mammsen var inte så på kinda ändå, eftersom det inte är någon uppstallning där (eller har de ändrat?!). Får kanske dra de ända ner till Tranemo som väl går samma helg (?) :crazy:

hehe jo det är ju en ganska bra kondisträning.
Ah gillar de fasta hindrena på Täby, vet inte varför men tycker dem är riktigt inbjudande, dessutom gillar jag banorna i mitten.

ah jo men du verkar ju tillräckligt liten för att rida ponny.

Jo, visst. Brukade vara där rätt så ofta innan de bytte underlaget, har inte vågat ge mig ut där efteråt (vill inte sätta igång någon gammal tävlingsinsikt igen hos fullblodet :crazy: ). Hur ser underlaget ut nu?

Täbys bana är jättefin tycker jag. Trevliga och inbjudande hinder (graven vid hoppbanan blundade jag när vi hoppade över :angel: , tur att jag har en fantastiskt snäll häst). Däremot tycker jag lite sisådär om underlaget, sorkhålen som vissa (människor) gick ner i var inte små :crazy: :crazy:

Mjo, är 160 och väger 40 kanske och har nog sätt värre ponnyryttare som fortfarande harvar runt på b-ponny ;)

Gah. Pratade med en klasskompis igår och ja, resan är BOKAD den 31 april - 1 maj :mad:

Känns inte så kul att tvingas dra med unghästen ända vägen ner till Tranemo (är väl iaf 50 mil dit) :crazy: .

31 april?? Hittar du på lite egna datum för att få tävlingarna att gå ihop?:rofl: :rofl:

:angel: :angel:

När jag och mamma satt och disskuterade tävlingarna häromdagen hopade jag över hela aprilmånad och gick direkt från mars till maj. :p

Nää underlaget är ju jäklasn mjukt på Täby nu. så detär ju lätt att hästen skadar sig om det går för fort på banan. Och folk som kommer dit brukar ju inte ta det så lugnt. Man får börja i ett lugnt tempo så att dem vänjer sig in.

ah gillar täbys bana jättemycket, visst kan underlgaet vara lite tråkigt, speciellt när häckhästarna har gått därt innan. men tycker dem har blivit bättre på att hålla efter nu.

Precis. Vad jag hört har det varit en hel del senskador på hästar som gått löp på Täby. Så hade inte vågat ut ändå pga den anledningen.

Jag red där -05 så vet inte hur det är nu eller hur det var innan. Men tyckte det var lite läskigt med alla sorkhål både på terräng- och hoppbanan.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka