Sv: Sthlmare

Men jag tittade ju på 9-gruppen, eller tills jag började göra iordning unghästen. Vem var du?
Jag red i gruppen efter dig (var en av dem som var i tid) och hade en ganska stor (är lite själv) brun häst med stjärn.
Red du flera hästar?

Jag vet inte riktigt. Tänkte inte på vad de andra gjorde, red bara för mannen. Tror att de flesta hoppade bana. Vad jag hörde så var araben (?) och b-ponnyn i första gruppen väldigt gröna.

De två små svarta var väl den ena b och andra d?

var det en b-ponny bland dem som red samtidigt som du? :confused:
hingsten den gule? var det en b-ponny? :eek:

/(trött) PF med noll koll. (Jag var övertygad om att det var d-ponnyer :rofl: )

Haha, nää, det var en b-ponny i gruppen innan.
De där små skutt-stockarna vart rätt så höga för den lille krabaten ;)

Btw, mamma filmade lite. Dock blev det bara film på unghästen eftersom hon var tvungen att hålla i åbäket när jag red nästa. Dessutom var alla hästarna samlade i mitten och i vägen så det blev bara film på några hinder. Men kan lägga in om någon vill se :) (PF har ju redan sett allt men ändå :p )

EDIT: *virrig* fel länk.

Så, här kommer rätt länk: http://media.putfile.com/runstenlassefilm

Senast ändrad:

ah båda svarta var nog från där jag bor! Ingen bläs på någon av dom, bara stjärn eller kanske en strimbläs på den lilla..
http://www.pixbox.se/alb304692
Här finns bilder, de två svarta, dock inte samma ryttare på den lille!

Senast ändrad av en moderator:

Vad bra, då var jag inte helt blind :D *PF pustar ut*

Även om jag har sett allt så kollar jag gärna igen - diggar din fine Lasse :bump:

Kul att de va lite "riktiga" ft hinder med =) :rofl:
Får hoppas på att de annordnar det igen snart.

Tack igen :)
Synd att mamma inte kunde filma Sigge, han gick så bra att jag kanske skippar träningen innan jag anmäler mig :bump:

aicha: Tack :)
Han blåste upp sig en del i början, framförallt var de där vita hindernumreringarna fruktansvärda :eek: . Men det var kul att han fokuserade så på hoppningen sen.

LillaG: Ja, jättekul! Vart lite förvånad faktiskt men var glad att jag tog med lite mer täckande skydd :D

Henchen: Tror att de var de två, minns inte riktigt *demensvarning*

Det såg kul ut :) Undrar om det är lättare att vänja unghästarna vid terräng hinder inomhus egentligen? Dom är ju mer vana att hoppa där än ute på stora fält.

Jag vet inte riktigt faktiskt. Han drog ju en hel del för mig när jag provred terräng (dock var det ett tag sen han gick terräng då och nu är vi mer ihopridna) men gjorde inte det alls på samma sätt nu. Väggarna bromsar förmodligen upp lite och då kan jag komma till bättre ridning istället för att jobba emot vilket lätt kanske blir ute när hästarna är taggade och vill springa fort ;)
Ridhuset där är stort (ca 40x100) så rida ett högre tempo är inga problem om man vill det.

Nästa gång skulle jag önska ännu lite mer tekniskt (för fullblodet), gärna vinklar.

hehe ja red en till häst lite senare i sista gruppen. Men red fuxen i första gruppen ja. hehe fasiken var inte beredd på att det skulle gå fort och jäklar var slarvigt första rundan blev. Men man är ju van att galoppera i ett högre tempo utomhus hehe.

Ja du var väl en av dem som kom in ganska tidigt va och började rida fram.Så jag tror jag vet. hehe. Men underbart kul att det var riktiga fälttävlanshinder och skönt att man kunde börja säsongen försiktigt och att man inte smällde upp hindrena högt. Kändes lite som en hunting.
hehe var bra för oss som blev slarviga också hehe.

Såg gruppen efter, såg riktigt bra ut för alla. Allas verkade at det lugnt och fint. Hehe gick inte i 190.

Tycker som du, nästa gång kan det väl vara mer tekniskt, fast det var en bra börja på säsongen.
Hörde att de skulle försöka ha lite flera.

Jo men det var det ju. Den lilla var jäklans cool alltså och lugnt tog han det också.

Såg som sagt bara när ni red fram och tyckte att det såg lungt och sansat ut.
Ja, det var precis lagom höjd för mina hästar, den ena är ju unghäst och den andra har varit konvalicent länge och fortfarande inte så stark.

Skulle vara kul om de kanske hade 90-graders vinklar mellan hinder, då går det ju faktiskt att rida hindrena rakt en och en för de på lägre nivå. De får skynda sig att ha igen innan snön försvinner och man kan börja hoppa ute.

Blev lite förvånad över att vissa kom så sent faktiskt. Tycker inte att det är så respektfullt mot tränarna som fanns på plats. Jag vart lite sen in med fullblodet men det var eftersom det andra åbäket vägrade stå själv därute. Det finns lite film på unghästen i tråden om du inte kan placera oss ;) , red ett svart/mörkbrunt fullblod 11.30

Ah han är grym! Hoppa kan han också, jag har hoppat metern på honom!

ja var roligt att det var en ponny som gick så lugnt runt också. Vissa har ju förmågan att rusa runt när dem hoppar. Jättecool ponny.

ah mend et ska jag göra.
ja hoppas dem sätetr upp en ny också snart.

ah vad kul med fullblod, den ena(fuxen) var också fullblod.
vad heter ditt fullblod?

jaa han är grym! Fast han var tokig ett tag för då trodde han att allt var ett löp :p han startade galopp tyå två gånger!

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka