Sv: Sthlmare

Jo det är bara bra - ridsugen som fan :D ska rida lite dressyr imorron tänkte jag, så jag inte dör av abstinens...

Hade jag hört om det tidigare, så hade jag def. kommit. Men jag väntar på att snön försvinner, så man verkligen kan njuta av Runsten ist :D

Men det går fortfarande att anmäla sig! :)
Jag anmälde mig idag och det gick finfint, det är ca 10 st bara.

Kl. 9 börjar det och med tanke på antal startande bör man nog vara där 9 ;)
Men det skulle komma upp något på hemsidan.

Jag skulle gärna komma. Men jag och FT-ryttare har lite samma läge, åka 28 mil enkel resa känns lite väl...

Jag ville in i det sista hinna med FT träning på Runsten innan ja åker till Amsterdam men måste vara realist o inse att de kan bli knapert m tid eftersom vi måste åka från sthlm vid 11.30 och att åka från Runsten hem till Väsby tar ju ca 1.30,
så ja får hoppa över det denna gång.

Men när ja pratade m Åsa så sa hon att de kommer komma fler tillfällen. Såg även att lena anmält mig till Lör träningen för Johan men fick tacka nej eftersom ja inte e hemma. :smirk:

Skriv gärna här sen hur Träning på Runsten va, roligt o veta ifall allt va bra. :bow:

Förresten, hur är det med klädsel osv på en P&J?
Insåg nu att jag faktiskt aldrig startat någon.

Hästarna får vara klädda som vanligt. Knoppa måste väl inte vara nödvändigt?
Räcker det om jag har mina vanliga (snygga :p ) ridkläder?
Papprena måste man ha dom med sig?

Jag kommer till SWFRK på fredagen, såg att jag var uppskriven på lördagen också men kan självklart inte eftersom jag ska till runsten.

Jag kommer till SWFRK på fredagen, såg att jag var uppskriven på lördagen också men kan självklart inte eftersom jag ska till runsten.

Man ska vara hel o ren typ, inga krav på kavaj eller så. Rekomenderar dock väst :rofl:
Papper o så skriver de själva vad de vill ha, men de e nog bra att ta med vaccinations papprena även om det inte står.

Va du med på förra Johan kursen...?

Står ingenting på hemsidan men tar väl med papprena för säkerhetsskull.
Nummerlapp? :confused:
Säkerhetsväst menar du? Den slarvas med, ja :angel:

Ja, jag var där förra gången. Red em lör och sön med unghästen. Kommer idag, med unghästen den här gången också.

Hur gick det på Runsten? Var också med. Var indelade i grupepr ju. När var du där?
Ganska kul bana eler hur och alltid trevligt att få lite tips.

Det kändes jättebra. Unghästen var väldigt hetsig igår på hoppträningen och hade tack och lov lugnat ner sig lite idag men vart istället lite matt. Han gjorde ett väldigt, väldigt bra jobb annars *stolt*
Den äldre herren skötte sig också bra. Drog lite på hindrena ibland (fick honom inte riktigt fram för skänkeln), men så var det 1 1/2 år snart sen han hoppade terräng 'ordentligt'. Skulle önskat lite mer kvalite och mer finlir men det kommer nog när han blir starkare igen. Annars gjorde han sitt jobb utan konstigheter.

Hur gick det för dig? När red du?
Jag red 10.00 med unghästen och 11.30 med gamle herrn.

Ett jättekul initiativ, tycker jag. Kul att få checka var jag har unghästen (blåste och tittade en del i början när jag skrittade runt men fint sug på hinder när det väl gällde) och se att den gamle mannen fortfarande är med :D
Kul att det verkligen var riktiga terränghinder och inte lite bommar och en häck ;)

Senast ändrad:

Ja, såg när den red/hoppade fram (gjorde iordning Lasse när det var bana). Tänkte på att den var så lik Sigge, spec. när han kom till mig för två år sedan och var klippt på samma sätt :p
Var det du eller känner du denne?

Det är min förra medryttarponny! Jag skulle åkt med upp men jag blev jättesjuk..

Usch då, jag fick känningar på magsjukan igen (var jättedålig för en vecka sen) kvällen innan, direkt efter hoppträningen. Vart orolig att jag inte skulle kunna åka till Runsten men det blev inge mer sen och var borta morgonen därpå :)
Hoppas du mår bättre nu.

Ja trodde bara det skulle vara lite bommar satta som fälttävlanshinder, men vad fel man kunde ha. Det var riktigt kul att dem ansträngt sig.

Kul att det gick bra. Hästarna blev ju lite upphetsade, iallafall mina, de är ju vana att gå fortare när det är sån här hinder. Kul att man kunde få hoppa fler runder. Var riktigt nöjd med dan.Nu känenr man sig någorlubnda redo för fortsatt tävlande hehe,det var bra för självförtroendet.
Var där 9.00 så vi började väl upp kvart över halvtio. Hehe kom en hel hög sen när vi skull åka. trodde det skulle bli få men det blev det ju inte.

Var det nån i din grupp som fick hjälp av Annika Södergren? Och bara hoppade några hinder och inte hela banan?

Hörde att de skulle försöka ha lite mer av detta. Hoppas hehe.
Skulle vara kul om den hade nån hunting i somamr också hehe.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka