R
roslagen
Sv: Step up -transporter
En kombiramp
En kombiramp

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
pewa skrev:*lånar knapp*
Tycker iden med step-up verkar jättebra. MEN, när jag ser dessa jättedörrar har jag börjat fundera på hur dessa fungerar i verkligheten?
Att svänga runt med en sådan dörr på en tävlingsplast hur går det?
Det måste bli ett jättevindfång, hur fungerar det när det blåser?
Har sett att några har delade dörrar och det tycker jag verkar bättre, eller? vilka är det som har det?
många frågor blev det
Alexandra_W skrev:Nej,d et finns ingen lag på att det måste vara ramp (fast inte alla djurskyddsinspektörer gillar step-uper, vilket tyder på att de suttit för mycket vid skrivbordet och varit ute i hästeriet för lite), men NÄR det finns ramp finns det reglerat i djurskyddsbestämmelserna (dvs en förordning och ingen lag, men mest en teknikalitet) vilken lutning rampen får ha.
Så, halvrätt hade du. Det är helt lagligt utan ramp, men med ramp så finns lutningen reglerad i djurskyddsbestämmelserna.
Var det verkligen en UME? När jag hade mitt släp på sevice så sa verkstadsgubbarna att det inte skulle gå pga deras stomme i släpet?Tasja skrev:Ume släp har också step up. Stod bredvid en på tävlingen idag.
Tora skrev:*Lånar tråd*
Fautras har gjort en "våg" längst bak i transporten vid dörrarna. Det blir som ett litet gupp där hästen har sina bakben. Detta skall göra att hästen kommer fram och ej är så trött eftersom guppet skall göra så att hästen står så naturligt som möjligt.
hannibal skrev:
Lovisaleonora_ skrev:Böckmann har många återförsäljare, var finns du någonstans? Här i Skåne har vi t ex 3-4 st bara i närheten av mig.
(funderar själv på en Böckmann,helt outstandig kvalité för pengarna)