L
loka75
Hej
Jag har diagnostiserats med 2 måttliga diskbråck långt ner i ryggraden för ca 4-5 år sedan (MR), har emellanåt mått ganska bra, ridit och hoppat som vanligt.
Men sen i somras 2010 har jag haft ont till o från, jättejobbigt
Jag har varit hos läkare som bara vill att jag äter värktabletter, jag mår inte alls bra av värktabletter. Nu har jag kommit till en rejäl ond cirkel
Jag är väldigt medveten vad som gör ont och vad som inte gör ont. Ibland kan det räcka med att jag promenerar 200 meter längre än vad jag brukar men mest av allt...och därför jag söker hjälp o tröst från er....varför är jag sååå stel i min muskulatur på morgonen 2 dagar e ridning, just nu är jag bara ute och skrittar ca 10 min och får ändå så ont (2 dagar e ridning), eller inte ont..utan mest stel och det gör ju inte saken bättre att jag är "rädd" att det ska göra ont, omedvetandet styr min kropp nu, fruktansvärt jobbigt. Vad gör man åt denna morgonstelheten, snälla hjälp mig..jag vill inte sälja min ögonsten som jag ägt i 15 år, hon är 19 år nu. Jag vill fortsätta rida, rider i vanliga fall 4 dagar/v. När jag väl rider så gör det inte ont alls utan det kommer dagen efter o 2 dagar efter.
Nån mer dom har det så här =( Ska tillägga att jag ständigt går hos sjukgymnast (som hjälper mig med ryggövningar) och naprapat (som återställt snedhet och masserar och gör akupunktur).
Hjälp mig nån!!!!

Jag har diagnostiserats med 2 måttliga diskbråck långt ner i ryggraden för ca 4-5 år sedan (MR), har emellanåt mått ganska bra, ridit och hoppat som vanligt.
Men sen i somras 2010 har jag haft ont till o från, jättejobbigt
Jag har varit hos läkare som bara vill att jag äter värktabletter, jag mår inte alls bra av värktabletter. Nu har jag kommit till en rejäl ond cirkel
Nån mer dom har det så här =( Ska tillägga att jag ständigt går hos sjukgymnast (som hjälper mig med ryggövningar) och naprapat (som återställt snedhet och masserar och gör akupunktur).
Hjälp mig nån!!!!