stelaleder??

S

semlis777

vad kan stelaleder på en hästbedyda?? ng brist? felverkning?? det knakar i varje led när hon går. ca 19år men hon är ju inte så himla gammal.sen så har hon börjat ligga ner dubbel så mkt per dag. vad kan det vara för fel på henne??

Vårat finska kallblod som är 16 år är väldigt stel och har varit det i flera år redan. Hon har kämpat med sin övervikt hela livet och det har väl gjort sitt. Vad är det för ras? Jag tycker nog att 19 år är ett gott skäl till att bli stel och styv. :) Klart att det kan vara nåt annat åxå.

Föreslår att du gör ett blodprov på hästen ganska omgående, det känns för mig oroväckande att hästen börjat ligga ner DUBBELT så mycket mot tidigare, visst, hästen är 19 år, men det är idag ingen ålder på en häst.

Liknande trådar

Hundhälsa Jag har tältat en del med vovvarna denna sommar och det har varit riktigt mysigt. Men jag har lite svårt att bedöma om nätterna är för...
2
Svar
20
· Visningar
1 033
Senast: __sofia__
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 616
Senast: corzette
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 528
Senast: Freazer
·
Kropp & Själ Suck… jag stukade min fot ganska rejält förrförra sommaren vilket gick över med vila, fotleden har dock känts svagare sedan dess. Jag...
Svar
6
· Visningar
548
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka