Stel i hofterna

N

Ninja

Min blandras har kommit till aren och har borjat bli stel i sina hofter. Ar det nan som vet om man kan ge hundar natt mot det?

Sv: Stel i hofterna

Först och främst bör man ju utröna varför hunden är stel genom att uppsöka en veterinär...

Din veterinär kan säkerligen skriva ut något lätt smärtstillande/antiinflammatoriskt till din hund, särskilt om det är åldersrelaterat.
Jag fick det till min gammelhund det sista året och det hjälpte honom mycket. Han gick på en lågdos och hade inga biverkingar av medicinen.

Är det däremot en yngre hund och det är symptom på höftfel eller andra skador så tycker jag personligen att då behandlar man inte bara symptomen utan går till botten med problemet.

Jag tror inte mycket på de här dyra preparaten som säljs för ledbesvär receptfritt, tycker inte att de har någon som helst effekt.

Jag har hört talas om något som heter "Aktiv hund" Ska finnas på nätet att beställa.

Är det konstaterat att det är höfterna som är problemet?

Simning är otroligt snällt och bra för hundar med höftledsfel!

Håller med, det glömde jag att tipsa om! Vi gick o simmade också och gamlingen njöt i fulla drag, det är mkt bra för att bibehålla och bygga muskler även på en gammal vovve.

Min blandras har kommit till aren och har borjat bli stel i sina hofter. Ar det nan som vet om man kan ge hundar natt mot det?

Precis som Gnist säger är det absolut bäst att söka veterinär först. Jag har röntgat min gamling och där kunde konstateras att han har åldersförändringar i höftlederna. Han får Glucosamin nu samt har Rimadyl *vid behov*.

Liknande trådar

Hundhälsa Min mammas gamla hund har börjat bli stel i lederna på senaste tiden, så jag har försökt att hitta något tillskott att ge honom som hade...
Svar
4
· Visningar
541
Senast: LaMagia
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 602
Senast: fixi
·
Övr. Hund Min dotter vill ha en tax, och jag är skeptiskt. De är suveräna, men jag ser det mer som en jakthund än sällskapshund. Mentalitet och...
2
Svar
23
· Visningar
1 904
Senast: Tantan
·
R
Övr. Hund Jag ska kanske åka och titta på en hund utställning i helgen. Jag har bara varit på pytte små utställningar förut och den som jag kanske...
10 11 12
Svar
220
· Visningar
6 452
Senast: Raderad medlem 149524
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka