Mysaan
Trådstartare
Och jag behöver hjälp. Sist jag köpte dator så köpte på sådant där hyrköp via jobbet så det är typ 12 år sedan. Var inne ett tag på att köpa en bärbar men gubben tycker vi ska ha en ordentlig som han uttrycker sig.
Så vad är viktigast att titta på?
Operativsystemet på de datorer vi kollat på heter Windows Vista och sedan ett tillägg typ basic , premium osv. Är detta något nya men samma som windows Xp som jag sitter på nu? Är detta ett bra operativsystem?
Sedan har vi det där med processor och hastigheter osv hur sjutton ska man kunna välja? Vad är bra när det gäller sådant?
Ljudkort hur viktig är dte och vad är bra där?
Fler grejer jag bör tänka på och kolla upp?
Jag ska alltså ha den att surfa på buke och liknande sidor. Spela olika spel på internet gör mest ungarna. Maila givetvis och gör endel bokföring.
All hjälp mottages tacksamt!
Så vad är viktigast att titta på?
Operativsystemet på de datorer vi kollat på heter Windows Vista och sedan ett tillägg typ basic , premium osv. Är detta något nya men samma som windows Xp som jag sitter på nu? Är detta ett bra operativsystem?
Sedan har vi det där med processor och hastigheter osv hur sjutton ska man kunna välja? Vad är bra när det gäller sådant?
Ljudkort hur viktig är dte och vad är bra där?
Fler grejer jag bör tänka på och kolla upp?
Jag ska alltså ha den att surfa på buke och liknande sidor. Spela olika spel på internet gör mest ungarna. Maila givetvis och gör endel bokföring.
All hjälp mottages tacksamt!