Starter/Resultat/Grattis

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Starter/Resultat/Grattis

Är det någon mer än jag som är imponerad av Red dragon?

...Men alla som har sätt Björn Lind i spåret vet ju att han borde va en riktig mjukistiger i sängen… :devil:

Helt of topic… Hahaah
:rofl: :rofl:
Du har en härlig humor du... ta inte föööör många droppar bara!!!

B. Lind känner jag sedan min sons skoltid.. då satt vi och några från klassen i min trädgård och drack saft o käkade kakor, grillade korv mm. Då var han faktiskt mjuk o go...:D

Hoppas att du är bättre i ögat nu!?

Bia

:rofl: :rofl:
Du har en härlig humor du... ta inte föööör många droppar bara!!!

B. Lind känner jag sedan min sons skoltid.. då satt vi och några från klassen i min trädgård och drack saft o käkade kakor, grillade korv mm. Då var han faktiskt mjuk o go...:D

Hoppas att du är bättre i ögat nu!?

Bia

Oj! :crazy:
Ja han verkar verkligen som en varm o bra människa (har ju bara sätt hans framfart de senaste säsongerna i spåren och intervjuer som passerat och han ger ett så trevligt intryck). Av någon anledning så är jag uppvuxen framför långfärdsskidor på tvn, det enda som fått vår familj att sitta inne dagtid o lämna fullbloden i hagen.

Träffar du Björn Lind så får du hälsa och gratta till framgångarna från mig!

Mitt mål med de närmsta åren är att bli tillräckligt framgångsrik, på något sätt (tex göra några Tony Rikardsson o ta massa fegentri-segrar eller nått), för att bli inbjuden till Idrotts Galan i Gloden och få Björn Lind till Bordsherre…

Ps. har slutat med pupillvidgande dropparna, så snart ser jag ”normal” ut igen… Ds.

Vägen tillbaka ser dock fortfarande ”ljus ut” på flera sätt… :cool: Hahaha Fortfarande solglasögon som gäller när jag går ut, men jag mår bra. Tror Annika hade en ritt för mig i början av februari så siktar väl på års debut då…

oja! :cry: O jag som skulle bryta min exil i dag o våga mig ut till typ affären. Men Wipps var det kanoon väder o strålande SOL!?!? Får ju massa ögon droppar efter operationen o bland annat en som vidgar min puppill (ser förövrigt ut som en ailien med ett svart öga) o blir ju jätte bländad bara av att vistas i lägenheten med neddragna rullgardinet! Ingen lunch för ninni i dag inte...Får invänta mörkrets inbrott innan jag går ut... *funderar på om hon blivit vampyr på kuppen*

Förövrigt fungerade det plötsligt nu... Men skumt vardet...

Vad har du gjort?

//Lotta A

Vad har du gjort?

//Lotta A

Åååå, först fick jag fraktur i handen på Julafton hemma i TV-soffan. *reste sig upp, slog i huvudet i lampa, dängde hand i soffan tillsammans med några väl valda svordomar*

Och sedan avrundade jag nyårsfirandet med att upptäcka att jag haft en horninne avfällning i närmare ett år… = ”akut” operation, snälla som de var så fick jag 19h av panik och fasa inför operationen…

Det händer att svensk sjukvård går snabbt.
8 januari
8.00 – telefonsamtal, ninni blir beordrad till undersökning
14.00 – undersökning börjar
15.30 – konstaterar hornhinneavfällning
16.00 – skickas med taxi till St:Eriks sjukhus
16.30- konstaterar att det är akut, men avvaktar till dagen efter för att få en till läkare på plats och ordentligt med fasta…
9januari
8.00 tillbaka på sjukhus förbereds för operation… O typ drygt 11, ninni nersövd…

Men nu mår jag ok! :banana:

den 8 e startar äntligen min pålle som har vatt borta från banan ett och ett halft år...pga skada!!! ska bli kul att se henne ge järnet igen!!!! får se hur det går.. håller tummarna!!! heja

Tackar! Det var en stor överraskning men jag känner mig hedrad av att få Täby kommuns utmärkelse. Stort tack till de som nominerade mig :bow:

Jag får återigen tacka! Ibland är det tur att man impulsköper hästar för att de är söta :D

Jag känner inte till grundera till varför du skaffade just First Cut, men grattis i alla fall till segern på Täby idag Annika!

Tja! First Cut leasade vi 6 månader förra vintern då han reste dåligt (tränades på Gotland) och var stökig i ledvolten/till start. Han fick ett dåligt rykte och det var inte så många av jockeysarna som ville rida honom...

Efter en oerhört bra vintersäsong förra året tog ägaren hem honom för att återigen träna honom själv. I augusti skulle han göra comeback men blev stressad och gick omkull på väg till banan. Tyvärr gjorde sig Tina Långström ordentligt illa och "Cutten" fick startförbud. Så i oktober stod han i stallet igen. Nu har vi ett tillsvidare kontrakt, men pratade så sent som förra veckan om att skicka hem honom om han inte hittar formen snart. Han kanske hörde oss :cool:

Har förresten färska nyheter från Ninni som idag har vunnit ett fegentrilöp i Qatar!!! Ninni kommer i år att rida för sverige eftersom jag har tagit ut min proffslicens och en bättre start på året kan det inte bli. :banana:

Grattis Annika och Ninni!:) :)
Grattis även till Anna Klaesson på Pro Perenn ox!:)

Vilka duktiga tjejer ni är.. hedervärda till tusen!!!:banana:

Bia

Tack alla!

Såå coolt att va i Qatar, o sedan vinna..,. Obeskrivligt....
:love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Efter att en ryttare startat fler än tolv starter inom en tidsperiod på 30 dagar har Svenska Ridsportförbundets disciplinnämnd nu fattat...
Svar
15
· Visningar
1 607
Senast: Mabuse
·
IT & mobiler Min IPhone SE är bara ett år gammal. Tyvärr har telefonen den sista månaden börjat frysa fast. Inte hela tiden, men ibland. Ibland när...
Svar
0
· Visningar
207
Senast: ufot
·
IT & mobiler För några dagar sen kunde jag helt plötsligt inte höra vad den andra säger när öronsnäckan är igång. Den andra parten hör mig bra...
Svar
0
· Visningar
228
Senast: Marita73
·
Bukefalos Jag uppdaterade nyss några av de tilläggsprogram som finns på forumet. Det som ni möjligen kan märka är att när ni gör en sökning kan...
Svar
3
· Visningar
257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18