Stärka vänstern..

Vica

Trådstartare
Min häst är svag i vänstern som tydligast visar sej i höger galopp. Problemet är bara hur tusan jag ska kunna stänka vänstern utan att ligga på mer än tre volter i varje varv? Han har hovbroskförbening i vä fram och att ligga på för många volter gör att detta aktiveras (har har inga större problem med det annars så länge den inte överansträngs).

Övergångar gör vi vid varje pass och det märks att han börjar tröttna på det.. Hagen är backig och vi försöker träna på backar när vi är ute med.

Nån som har något mer tips än ovanstående?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 169
Senast: lizzie
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 659
Senast: Mabuse
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka