Stark urindoft

Z

Zareefa

Tycker min häst urin luktar ovanligt starkt. Hon dricker väldigt bra både ute i hagen och i bxen. Men kan det kanske vara brist på någonting? Om så har ni ngt tips? :confused:

Sv: Stark urindoft

Urinen kan lukta starkare om den är koncentrerad eller om hästen har en urinvägsinfektion. Även brunstkiss luktar värre, som arabia redan påpekat.

Huruvida hästen har brist på något kan man inte avgöra genom att sniffa på kisset. Är du orolig får du konsultera veterinär som kan ta prover.

Sv: Stark urindoft

Om hästen äter mycket protein utsöndras mer kväve/ammoniak i urinen. Jag tycker valacker kan ha en väldigt frän urin doft. Vad har du för häst och vad äter den?

Liknande trådar

Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
341
Senast: Bison
·
Hästvård Hej allihopa! Jag har hamnat i en tråkig situation, och behöver lite tips på hur jag kan tänka för att inte bli för deppig. Nu till...
Svar
13
· Visningar
1 125
Senast: Kilauea
·
Foder & Strö Hur ser era hästars dagar ut vad gäller fodertider och upplägg? Det är januari, kallt och vi har haft kolikkänning i stallet. Tankarna...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
3 905
Senast: Efwa
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
346
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka