A
An1e
Sv: Stapplar fram
Fortfarande "ofarligt" tills bebisarna föddes...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu för tiden testas alla läkemedel för olika isomererJo men hur var det med det ofarliga smärtstillande medlet (komer inte ihåg vad det heter nu) som kvinnor i början av 60 talet åt... Och sedan fick missbildade barn. Visst Treo osv är ju "testat" nu, men ibland så kommer sanningen fram senare...
Precis som det ofarliga medlet man sprutade banvallar med osv osv.
Så man får ju verkligen ta sig en funderare innan man ger nåt, och om man kan lindra besvären genom att ha hästarna inne på bra bädd, så får man väl göra det då. Ibland så undrar jag om det inte är vi som mår bättre av att hästen är ute än hästen själv.
ANg bädd dock, så är ju rönen väl nu att de ska kvarstå på box, på bädd tills de är HELT symtomfria. ..
Blödningsbenägenhet.
Man rekommenderar inte att gravida kvinnor anväder läkemedel av typen NSAID under sista delen av graviditeten av just den anledningen.
Största anledningen att man inte ska ta NSAID under sista delen av graviditeten är att ductus arteriosus kan slutas vilket får katastrofala följder för fostrets syresättning.
Jag menar att om det står att man inte skall ta det i slutet av dräktigheten eller om det står att det inte är testat, då kanske man inte skall tänka att "det är så många som använt och så vidare" som en del verkar tänka på forumet.
Skulle det nu vara testat och ofarligt, då hade det ju både använts och också ordinerats av veterinären. Enkelt tycker jag. Följ veterinärens ordination.
Åh fan.
Funkar det även om det behövs - efteråt så att säga?
Det måste ju vara likadant för föl.
Hon ömmade ju som sagt inte ens på de oskodda fötterna när hon skoddes om "mitt uppe" i anfallet (om det var ett sådant).
Jag menar att om det står att man inte skall ta det i slutet av dräktigheten eller om det står att det inte är testat, då kanske man inte skall tänka att "det är så många som använt och så vidare" som en del verkar tänka på forumet.
Skulle det nu vara testat och ofarligt, då hade det ju både använts och också ordinerats av veterinären. Enkelt tycker jag. Följ veterinärens ordination.