Stängsel?

lil-sis

Trådstartare
Ska flytta senare i sommar och då vill jag stängsla in en del av tomten precis utanför altanen, så att lilla vovven kan vara lös där när jag är hemma, alltså ingen hundgård. Han hoppar inte speciellt högt så det behöver inte vara mer än till midjehöjd.

Hur gör jag det snyggt och väldigt billigt?

Sv: Stängsel?

ÖoB har billiga nätstaketrullar i grönplastad ståltråd, kanske kan vara något? Annars är ju fårstängsel rätt billigt.

Kompostgaller borde väl räcka i höjdled åt din voffsing.
Men det kanske är dyrt?

Annars har ju jag rådjursnät kvar. Man kan ju dela på längden så räcker det längre. :idea:

Jag tror det billigaste är typ Bolestolpen och någon form av hönsnät eller liknande med små små rutor. Även om jag eg vill ha ett typ "villastaket" med en grind... Åhhh...

Du kan inte göra ett enkelt lägre staket, måla vitt och fint med en grind, men ändå ha hönsnät också så att säga?

Jag är så bra på att förklara, men jag tänker ett vanligt staket med två slanor bara..och så nät.

Ska fundera! Om jag inte hittar billigt trä känns det bättre med nästan osynligt fult :-)

Flyttar inte förrän i augusti, även om jag kan tjuvkika :D

Vi har satt upp 60cm högt grönt nät, rutor som är 10x10cm, runt vår trädgård nu. Det är inte snyggt, men det syns inte såå väl... Inhandlat på jem&fix. (Det finns även högre nät). Jag offrade snyggheten mot en lycklig hund som just nu sitter på gräsmattan och njuter... ;) Fäste nätet med stängselpinnar (sådana tunna) men ovan nämda affär hade stålpinnar som skulle kunna fungera som stöd.

Jag tror att jag kommer att köra på rådjursnätsvarianten och göra som Houdinie föreslog.
Om jag köper 20m som är 1.5 högt så kan jag utan vidare dela det så att det blir 75cm högt och räcker till 40m runt om, det blir ju en okej rastplätt till att börja med. Sen kan jag ju utöka den allteftersom (och jag har naturligtvis kollat med fastighetsägaren att jag får göra en plätt till E :D ).

Sen kanske jag ska ha riktiga trästolpar som hörnstolpar iaf, tryckimpregnerade kostar maximalt 30kr st :D

Vi köpte vanliga imprengerade stolpar och sedan "nät". Tycker det blev snyggt och diskret! Lägger in bilder senare:)

Liknande trådar

Trädgård & Växter Runt hela huset ligger stenläggning, ca 150 kvm... Mycket vackert men... Inte längre. Jag hade på känn att det skulle bli såhär men...
Svar
11
· Visningar
423
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 224
Senast: tanten
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 680
Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
10 209
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar