Stamletare. hittar inte?

Sv: Stamletare. hittar inte?

Jo, om du lyfter på hästens överläpp och kollar.
Vissa tatuerar in ett nummer där.
Ungefär som travarna frysmärks.

Nej det gör dom inte i Sverige, men i tex USA. Kanske i Ungern, ingen aning. Men alla reg har förstås ett nummer.
Den här är inte reggad i Sverige och har ju inget svenskt nummer att söka på.

Senast ändrad av en moderator:

VET inte hur de gör i ungern. Men om man inte tittar får man ju inte veta:p
Hästen vart ju reggad i sverige men aldrig startad.
En så pass gammal häst, finns kanske möjligheten att saker och ting "försvunnit" på vägen.
Kanske namnbyte??

TS hade märren några avkommor? Namn på dem?

VET inte hur de gör i ungern. Men om man inte tittar får man ju inte veta:p
Hästen vart ju reggad i sverige men aldrig startad.
En så pass gammal häst, finns kanske möjligheten att saker och ting "försvunnit" på vägen.
Kanske namnbyte??

TS hade märren några avkommor? Namn på dem?

Precis, ang namnbyte! :idea: Samt föräldrar o ev avkommor, tänkte likadant, söka bakvägen. :p

Men reggad i Sverige är den ju inte, dvs inte som galopphäst.
Det borde den väl blivit om den importerades med det syftet:confused: galoppförbuindets register går mkt längre bak.

Spännande:p

Jag kanske har hittat din Miss Magic.
Miss Magic, fullblod fodd i GB (kan dock inte hitta henne pa Weatherbys), brun märr fodd 1999. Skickad till Jugoslavien.
Hon är efter Magic Ring (IRE) fodd 1989 och undan White Flash (GB) fodd 1991. White Flash är efter Sure Blade (USA).
White Flash har en avkomma for 1999, sto som inte är namngivet enligt Weatherbys sa antagligen vart Miss Magic namngiven i Jugoslavien.
Fullblod chippas nu for tiden.
Om du gar in pa www.pedigreequery.com och sätter in Miss Magic i search rutan sa kommer hon upp med full stamtavla.

Senast ändrad:

Dessutom tror jag aldern stämmer bättre med denna eftersom en 20 ar gammal "hoppande" galoppor har nagra ar pa nacken.

Dessutom tror jag aldern stämmer bättre med denna eftersom en 20 ar gammal "hoppande" galoppor har nagra ar pa nacken.

:rofl: Då har dom missat åldern rejält eftersom ts skriver att den är född -87.....:cool: Kanske skrev fel:confused: Men Jugoslavien och Ungern är inte riktigt samma land:o

Jugoslavien fanns väl inte 1999 och senare utan upplöstes tidigare, typ i början av 90-talet.

Vet att Jugoslavien inte finns längre. Det är bara vad det stod som information pa hästen "sent to Yugoslavia" det kan ju dessutom vara fel och kanske de menar "Hungary".
Det finns 70 Stud Books for fullblod varav de 31 Europeiska är:
Algeria*,Austria, Belgium, Bulgaria*, Croatia*, Cyprus, Czech Republic, Denmark, Finland*, France, Germany, Great Britain, Greece, Hungary, Ireland, Israel, Italy, Morocco, Netherlands, Norway, Poland, Portugal, Rumania*, Russia, Serbia & Montenegro*, Slovak Republic, Slovenia, Spain, Sweden, Switzerland, Tunisia. (*=inte helt godkänd ännu av "The International Stud Book Committee").

Vet att Jugoslavien inte finns längre. Det är bara vad det stod som information pa hästen "sent to Yugoslavia" det kan ju dessutom vara fel och kanske de menar "Hungary".

Jo ,man måste visserligen vara kreativ men man kan ju inte gissa alltför vilt vad gäller länder och årtal:cool:

Bäst är nog om ts tittar i pappren:idea:

hon är född -87 :D och APSOLUT inte -99 :rofl:

hon köptes in som galopphäst men när B. inte hittade ryttare så blev hon ridhäst.

till den som sa att hon inte kunde hoppa så kravlade vi oss runt en 70 bana idag och vann mot snobbhästarna :angel::rofl:

Inget märke under läppen vad jag kunde se, hon tyckte inte att jag var så där himlans rolig när jag satt på huk under henne och försökte lyfta på läppen :rofl: xD

försökte med en karamell men det var inte intressant :o så jag åt den själv. kräsne jäfel :D

Jag sa inte att hon inte kunde hoppa, men jag tycker att fara runt med ett 21-arigt fullblod pa hopptävlingar kanske inte är sa vanligt.
Kanske kunde hjälpa i sokandet om man visste när hon vart importerad till Sverige och kanske en liten ledtrad pa nagon av hennes kända färäldrar?
Verkar ju mystiskt att hon är ett registrerat for fullblods kapplopning i Sverige under namnet Miss Magic när det tydligen inte finns nagra uppgifter om det.
Det finns tva ston bada med svenska uppfodare fodda 1987 med namn som borjar med Miss... enligt Svensk Galoppsport.

Senast ändrad:

Håller med dej om att ts nog måste kolla lite mer uppgifter annars går det inte. En så pass gammal häst kan det ha uppstått många historier omkring, som inte stämmer alls. Kanske är det inte ett fullblod, kanske är den född i Sverige, kanske var det mamman som importerades men det har gjorts om i efterhand, det finns oändliga möjligheter.Så jag tror Krulidut måste precisera mer annars är det nog rätt hopplöst.:cool:

Har kontakt med fd. ägaren och hon fast stämdre namn ålder och ras.

Nuvarande ägaren köpte in henne för galopp men det blev inga lopp och registrerades antagligen inte då.
och nuvarande ägaren orkade inte kolla stam ><

fara runt har jag då inte sagt att jag gör, tävlar när ridskolan har tävlingar så det blir 1 tävling varje till varannan månad :smirk:
så ändra ordvalet tack. men vanligt tror jag inte heller att det är men å andra sidan tävlar jag bara klubb på ridskolan....

Har kontakt med fd. ägaren och hon fast stämdre namn ålder och ras.

Nuvarande ägaren köpte in henne för galopp men det blev inga lopp och registrerades antagligen inte då.
och nuvarande ägaren orkade inte kolla stam ><

Nja, man VET vilka ens häst är efter, ska inte behöva letas i papper.
Det låter tveksamt, det hela. Kan du inte be fd ägaren försöka komma ihåg föräldrarna?

har har 38 hästar :smirk: man har inte alla i huvudet :D

*utnyrningsstall*

Tsss. Jag har haft en chef när jag jobbade på stuteri. Han kunde stammen på hundratals hästar i flera led i huvudet.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 618
Senast: Mabuse
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Ridning Hej kloka människor, Min 11-åring rider i en nybörjargrupp. De är 9 st i gruppen och jag upplever att ridläraren inte hinner se dem alls...
2
Svar
27
· Visningar
2 986
Senast: Kiwifrukt
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 627

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCVII
  • Vilket är ert favoritgodis?
  • Gravid som "äldre"

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar