Sv: Stam

Vad lustigt! Skip Church stod hos Nisse Lindgren samtidigt med Symboli Kildare i tråden om irländska hingstar. Hon var en liten trevlig fux som småtjejerna kunde rida.

Jag har ridit din häst när han stog hos Helena Fylking i Kvarnby. Mycket trevlig att rida men han kunde vara en riktig surgubbe i boxen och kittlig var han också...

Jag har ridit din häst när han stog hos Helena Fylking i Kvarnby. Mycket trevlig att rida men han kunde vara en riktig surgubbe i boxen och kittlig var han också...

Jaha ojdå! Berätta gärna mer! För hur lång tid sen var det? Vad "gjordes" med honom där?
Det där med surgubbe och kittlig känner jag faktiskt inte igen om jag ska erkänna. Han tycker det är jättemysigt att bli ompysslad både i boxen och utanför.

Tja vad kan det vara...drygt ett år sen kanske? Han var ju i full träning då och hade ruskig kondition vilket gör att vissa hästar blir "sura" i boxen.. Han galopptränades på den tiden och gick som förhäst till unghästarna - en klippa!

Det är en snygg häst och han får ju så underbart läcker färg på sommaren! :love:

Berätta du lite om vad du gör med honom och hur länge du haft honom osv!

Tja vad kan det vara...drygt ett år sen kanske? Han var ju i full träning då och hade ruskig kondition vilket gör att vissa hästar blir "sura" i boxen.. Han galopptränades på den tiden och gick som förhäst till unghästarna - en klippa!

Det är en snygg häst och han får ju så underbart läcker färg på sommaren! :love:

Berätta du lite om vad du gör med honom och hur länge du haft honom osv!

Okej! :) Det låter ju bra det, vet du varför han aldrig startades?
Jovisst, han är jättesnygg! Just nu tar vi det rätt lugnt (har bara haft honom hemma i drygt 3 veckor) lär känna varandra och sådär. Rids kanske 3-4 dagar/veckan, jobbar mkt med att bygga på överlinjen och få upp hullet (var lite tunn när jag fick hem honom, men det har redan blivit bättre). Ska bli allround/fälttävlanshäst i framtiden är det tänkt. Men har inga skyhöga krav ännu med tanke på att han bara är 3.

Glöm vad jag har skrivit.... Jag har blandat ihop honom med en annan häst som hette nästan samma... :angel:

MEN jag har dock ridit din häst eftersom han stog hos Fylking, det gjorde den andra jag har svamlat om också...dom var till och med boxgrannar! Men din häst har jag hjälpt till att rida in, han var skitsnäll! Lite bockig men det är dom ju nästan allihopa mer eller mindre.. Han kunde vara lite unghingst-bråkig när man gick med honom till hagen och så men det var också allt. I boxen var han snäll och mysig. Ett riktigt matvrak var han också.
Varför han inte startade vet jag inte riktigt men har för mig att han fick en varning på en sena, eller om det var gaffelband. Men jag är inte säker på detta! Men någonting var det, så mycket vet jag! Men detta var ju som 2-åring och jag vet inte vad som hänt sen tyvärr. Jag ska se om jag kan ringa Fylking någon dag så kan jag förhöra mig lite om du vill?

Tror han kan passa som fälttävlanshäst då han har en rund och fin galopp (iallafall hade han det som 2-åring).
Var bor du om man får fråga?

Glöm vad jag har skrivit.... Jag har blandat ihop honom med en annan häst som hette nästan samma... :angel:

MEN jag har dock ridit din häst eftersom han stog hos Fylking, det gjorde den andra jag har svamlat om också...dom var till och med boxgrannar! Men din häst har jag hjälpt till att rida in, han var skitsnäll! Lite bockig men det är dom ju nästan allihopa mer eller mindre.. Han kunde vara lite unghingst-bråkig när man gick med honom till hagen och så men det var också allt. I boxen var han snäll och mysig. Ett riktigt matvrak var han också.
Varför han inte startade vet jag inte riktigt men har för mig att han fick en varning på en sena, eller om det var gaffelband. Men jag är inte säker på detta! Men någonting var det, så mycket vet jag! Men detta var ju som 2-åring och jag vet inte vad som hänt sen tyvärr. Jag ska se om jag kan ringa Fylking någon dag så kan jag förhöra mig lite om du vill?

Tror han kan passa som fälttävlanshäst då han har en rund och fin galopp (iallafall hade han det som 2-åring).
Var bor du om man får fråga?

Okej! ;) Tänkte väl det.

Det får du mer än gärna göra! Det vore hur snällt som helst. :bow:

Bor i Sörmland (c:a 10 mil söder om Sthlm), köpte honom i Hedemora.

Kan du berättan mer om Symboli Kildare. hade nämligen en häst som hette så i lite mer än 3 år och nu får jag inte ens träffa han. saknar han jätte mycket och vill gärna veta om det är samma häst vi pratar om. mvh Malin

Kan du berättan mer om Symboli Kildare. hade nämligen en häst som hette så i lite mer än 3 år och nu får jag inte ens träffa han. saknar han jätte mycket och vill gärna veta om det är samma häst vi pratar om. mvh Malin

Symbolen var stor och brun och det var min kompis Pia Westman som red honom så jag vet tyvärr inte så mycket om honom.

Har också en avkomma efter skip church. Hon heter daughter of york och är 4år. Jag köpte henne som tvååring. Då var hon ganska hårt tagen och det har tagit tid att få ordning på henne. Nu tränar hon fantastiskt men det har hittintills bara resulterat i en tredjeplats på 900m. Mot 68hk dock..
Hon är också lite små bittsk i boxen (bits gärna)men väldigt trevlig i övrig. Dock är hon livrädd för hovslagaren och vi måste ständigt använda lugnande när han skall skos. Hästen rör sig väldigt bra och har en stor och fin galopp trotts sin ringa mankhöjd ca153 cm.
Hon är en väldigt tuff och bestämd dam med egna åsikter och har hon tex förstått att hon snart skall lastas i startboxen går det knappt att hålla henne därifrån. Hon styr själv och skulle gärna springa in där om hon fick, det samma gäller lastning på bilen osv.
Hoppas du lyckas med din fina avkomma!

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 656
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 650
Senast: super
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
12 658
Senast: Karminnie
·
Avel jag har precis köpt ett 4 årigt fbl sto som jag har lite funderingar på o betäcka nu i år... Hon är E: Cajun Cadet och UE Jape...
2
Svar
21
· Visningar
3 435
Senast: token
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar