Sv: Stam på ridskolehästar
Tänkte väl att det skulle vara så!
Tack för att du svarade.
Gimmic var ju en liten (ca 145 cm) skimmelfärgad hingst, som gick ute med sin stoflock på Klinteby. Kommer inte ihåg hans stam, men jag vet att han tillhör halvblodsstofamilj (45).
Vet att Blagden Emperor ibland brukade kallas för Emperator.
Jag vet inte vad han var för ras, men han var en brittisk ponny och importerad för att han var tigrerad - vilket hans avkommor också skulle bli var det meningen (vet inte hur många av hans föl som blev tigrerade).
Hathor skrev:Jag tar mig friheten att svara att det nog är den hästen du menar. För den är från Gotland ursprungligen och är halvblod/russ. I övrigt är det en skimmelvallack (i stort sett vit) med några svarta fläckar. Han heter Domino.
Tänkte väl att det skulle vara så!
Tack för att du svarade.
Gimmic var ju en liten (ca 145 cm) skimmelfärgad hingst, som gick ute med sin stoflock på Klinteby. Kommer inte ihåg hans stam, men jag vet att han tillhör halvblodsstofamilj (45).
Vet att Blagden Emperor ibland brukade kallas för Emperator.
Jag vet inte vad han var för ras, men han var en brittisk ponny och importerad för att han var tigrerad - vilket hans avkommor också skulle bli var det meningen (vet inte hur många av hans föl som blev tigrerade).