Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag föredrar absolut öppen front mycket mysigare i stallet. Murandet mellan boxarna var egentligen inte planerat men det ger inte samma fängelsekänsla som jag tycker galler kan göra.
Tycker galler ser trist ut och skall mura mellan boxarna. Tanken är att ha helt öppet i fronten. Bra eller dåligt???
Generellt tycker jag att det ger en luftigare och ljusare känsla med öppna boxfronter. Nackdelen som jag ser det är att det inte går att stänga in en häst ordentligt, om man behöver en sjukbox eller ska skilja av föl tex. En öppen front kan de försöka (och tom lyckas) ta sig över.
Läste en artikel för många år sedan där de hade gjort en liten studie på hur hästar reagerar på färger. De använde sig av galoppörer och två stall. Det ena stallet målade de i röda och gula färger och det andra i, jag tror det var blått och grönt. I det stallet med rött/gult var hästarna mer stressade än de som stod i det blå/gröna.
Jättefina stall...
Jag har en fundering, hur har ni gjort som byggt omen ladugård?? Jag har en ladugård som jag nog ska bygga om till stall, det är en mindre ladugård med ett gjutet forderbord och "rännor" i golvet... Får nog jobba en hel del med att göra om hela golvet eller?? Några bra tips eller hur har ni gjort!?!?
Ideér tages tacksamt emot!
Jaaaa....titta på bilderna jag har lagt in tidigare i tråden....Det är en gammal ladugård med kor så sent som för två år sedan. Stallet är dock inte riktigt färdigt på bilderna. Det fattas galler mm.