STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Sv: STALLTRÅDEN (prestentation av era stall!)

Här är min nya box! =) (direkt till höger från ingången)

I453407W718H539V20070702T212035Z

Boxen rätt fram i stallet!
I453408W718H539V20070702T212035Z

Smutsigt och osopat, jag vet! =)
I453406W718H539V20070702T212035Z

Fint med det murade!
Är den enkel (12 cm) tegel på boxens ytterväggar? Vad ligger det för armering i då?
Är det betongsten eller leca mellan boxarna? Putsat?

Hej!
Vilka fina stall ni har!
Jag undrar lite, om någon har erfarenhet av att slita ut golven från ett gammalt kostall?
Det är ju olika höjder och allt är i gammalt sten och betong/cement liknande material.
Så undrar jag också lite om det här med tillstånd från Länsstyrelsen.
Är detta besvärligt att få dom att godkänna?

herregud! Prestige_ du har ett helt fantastiskt underbar stall ju! det finaste jag sett!:love::love::love:

hih tack roligt att höra! :) Jo som sagt vi är jättenöjda. Ja var skeptisk till färgen i början men nu när man vant sig så är det svårt vad man ska ta för färg nästa gång.

hej mastermind

är det ditt stall. vet en som bor utanför hässleholm och hyr ut boxar där. det ser precis ut som ditt. skulle vilja veta om stallet är nått som massproduseras och var man beställer det isåfall.

Hur fungerar det med trägolv???? Ruttnar inte det?

Äsch hoppar in & skriver, jag vet många som jhar trägolv & det funkar bra, vet än inga som ruttnat men jag rekommenderar att man sätter in gummimatta i boxarna.
Ska nog själv ha trägolv i stallet, det är så mkt stenar i marken så de måste sprängas & det är lite för stort projekt just nu..
Det brukar bli humla fint med trägolv, enda nackdelen är om det blir så slitet att det blir halt, men det finns många stall med hal cement oxå..

Här är mitt nya stall som dessvärre ännu inte hunnit bli målat.

Utsidan:
th_utsida-1.jpg

Så här ser det ut när du gått igenom stalldörren:
th_stall4-1.jpg

Uppställningsplats o spolspilta:
th_stall5-1.jpg

Boxraden till höger 3 boxar (låg dörr till Shettisen):
th_stall1-1.jpg

Vänster sida 1 box, foderskåp o sadelkammare:
th_stall2-1.jpg

Mitt foderskåp o förvaring av täcken (min egen design):
th_stall2-1.jpg

Sadelkammaren:
th_sadelkammare1-1.jpg

Innifrån sadelkammaren:
th_sadelkammare2-1.jpg

Nej det är inte Masterminds stall. Det tillhör en kille i Hålabäck, Pålle. Mastermind har ingen box där, utan hyr bara bete. Mastermind hyr in sig på Röinge Ridklubb.

Här ser ni Gladö Ridsällskap. Hittade inte så många bilder men vi har cirkus 15 ponnyer och 15 hästar. Hagarna ni ser nedan är ca hälften av de vi har. Bakom stallet har vi två stora gräshagar, och även en gruspaddok med anslutande gräshage vid sidan av stallet. 20x40 ridhus och 20x60 paddok utomhus. Gödselstack i form av en container som en lastbil sedan komer och hämtar, mkt smidigt :p Kommer inte på så mkt mer.

Baksidan av stallet med gödselstacken till vänster.

Hagar i höstregnet

Paddoken. Bakom kan ni se den ena gräshagen. Två i stort sett likadana ligger precis brevid till höger.

Senast ändrad av en moderator:

*KL*

Hit flyttar vi om tre veckor:

Ena stalldelen, min kommer stå i den andra där boxarna är vita och har öppet på ena sidan så de kan sticka ut huvudet!
006b.jpg

Ingång till sadelkammaren:
007b.jpg

Stallet sett från hagarna:
010b.jpg

Manegen:
005b.jpg

Återkommer med fler bilder när vi flyttat in!

Gillar manegen när man egentligen bara vill ha tak över huvudet:banana: Har du mer info om den, underlag, etcetc...
Me Like:love:

Knapplån

Guud vad fiiina stall alla har!!! :love::love::love:
Stallet där mina hästar står är jättemysigt tycker jag, men ganska litet. Knäppte några kort härom dagen, har tyvärr inga på hagarna eller paddocken.

Stallgång:
Sessans box längst in till vänster, Angelicas är den bredvid.

Angelicas box är den som är närmast kameran, Sessans är den som är bredvid.

Angelicas boxdörr:

Lite av hagarna:
Btw så är det Angelica i rött täcke, Sessan i lila (men man ser ju inte henne så bra...)

Sorry, en hel del bilder :o

ni har otroligt fina stall allihop.
ingen har visat ett "stall" innan renovering så jag får väl ta på mig det.
utsidan.. ni ser ju.. bara en halv dörr!
14649732.jpg

insidan..
14649733.jpg

hagarna väger upp det..
14649739.jpg

14649735.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Ja, nu är det dags att höra om det finns någon här som har erfarenhet av att hyra/äga stall och vad man egentligen ska tänka på. Detta...
Svar
8
· Visningar
2 883
Senast: Pudlan
·
Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
5 046
Anläggning Min sambo kom hem igår och frågade mig: "Vill du ha en ny mobil eller en sadelkammare i stallet?" :rofl: Självklart valde jag...
Svar
14
· Visningar
3 988
Senast: spinxx
·
Anläggning Hej. Vet att det finns massor trådar om detta men jag skriver en ny för att kunna få svar på mina. Vi har nu bestämt hur vi vill bygga...
Svar
18
· Visningar
3 563
Senast: in2u
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka