Stalltjänster...

Sv: Stalltjänster...

Jag tycker att fördelningen skall gälla per häst. D v s två hästar = dubbel arbetsinsats eller om en häst delas på två personer = halv insats per person. Så gör vi i vårt stall. :smirk:

Har faktiskt inte fått någon förklaring alls, och eftersom jag är den enda med familj verkar det som om jag är den enda som inte tycker att det är rättvist. Trivs kanon i övrigt! Har inget emot att hjälpa till men tycker att det ska vara i relation till antalet hästar i så fall! Vi betalar kallhyra i vårt stall. Jag hade nog hellre betalat några hundralappar mer i månaden för att slippa, ska ta upp det med stallägaren.

Tack alla för svar- ni verkar vara inne på min linje de flesta...

Men, hur mycket betalar ni i kallhyra då?

Samt hur mycket betalar andra i era närliggande stall för sin kallhyra?

För jag anser att det spelar stor roll i frågan.

Kanske är det som vi hade att min inackorderade betalade en mycket låg kallhyra, mer än hälften av vad andra tar härikring, mot att vi delade på allt rakt av.

De som stått här tyckte det var en bra deal.

Men ni kan säkert få till någon deal om du inte vill ta så många pass, är nog bara att fråga om du kan få höjd hyra antar jag.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 068
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Vi är inackorderade i ett stall och våra två hästar har fått gå ensamma bara de två. Nu är det dags för bete och förra helgen släpptes...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
11 036
Senast: Sel
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 299
Senast: Freazer
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 411

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka