Stallstövlar, vilka håller?

Emma-pemma

Trådstartare
Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning.

Jag behöver nya (gummi)stövlar. Jag använder dem dagligen då jag kliver ut i stallet, mockar, in och ut från hagen, går med röjsåg, sätter stängsel... Jag har andra skor när jag rider.
Jag har avverkat många genom åren.
  • Tretorn scout - Sköna att gå i. Höll tätt ca 1 säsong, ihop ytterligare 2
  • Biltema - värdelösa, slut efter 2 månader
  • Ariat - Skönast hittills. Höll tätt ca 1 säsong, ihop ytterligare 2
Jag bor i Skåne, så jag använder dem även på vintern. Vill ha en grovt mönstrad sula så att jag har bra grepp när marken är lerig och blöt. Jag gillar höga stövlar, tycker att de ger bra skydd när man går i blött gräs och undervegetation. Eftersom jag tillbringar så mycket tid i dem är det viktigt att de ger ett bra stöd för foten.

Går det att hitta bra stövlar utan att runiera sig? Ge mig era bästa tips!
 
Jag älskar mina stövlar från Wobbi. Väldigt lätta, sköna och uttagbart foder. Jag har dom höst, vinter och vår (utan fodret är dom för stora). Jag har haft mina 2,5 år nu tror jag och inga sprickor i gummit (dock ett hål i sulan efter ett spiktramp men det kan jag inte skylla på låg hållbarhet). Marknadsförs som stallstövlar som klarar ammoniak. Priset är också ganska bra. Kommer köpa dom igen när jag slitit ut dom jag har!
 
Senast ändrad:
Mina Tretorn svart höll i cirka 3 år, sen tog kiss och bajs kål på dom. Sen provade jag några random vanliga, håller 1 vinter.

Nästa par blir riktiga lagårdsstövlar/kemstövlar istället.
 
Vänder mig i första hand till er som bor på egen gård, och inte bara tar hand om hästen i samband med ridning.

Jag behöver nya (gummi)stövlar. Jag använder dem dagligen då jag kliver ut i stallet, mockar, in och ut från hagen, går med röjsåg, sätter stängsel... Jag har andra skor när jag rider.
Jag har avverkat många genom åren.
  • Tretorn scout - Sköna att gå i. Höll tätt ca 1 säsong, ihop ytterligare 2
  • Biltema - värdelösa, slut efter 2 månader
  • Ariat - Skönast hittills. Höll tätt ca 1 säsong, ihop ytterligare 2
Jag bor i Skåne, så jag använder dem även på vintern. Vill ha en grovt mönstrad sula så att jag har bra grepp när marken är lerig och blöt. Jag gillar höga stövlar, tycker att de ger bra skydd när man går i blött gräs och undervegetation. Eftersom jag tillbringar så mycket tid i dem är det viktigt att de ger ett bra stöd för foten.

Går det att hitta bra stövlar utan att runiera sig? Ge mig era bästa tips!
Håller med om Bekina. Måste haft mina i närmare tio år. Har Steplite, utan stålhätta.
 
Tretorn Rancher. Kanske inte de allra skönaste att promenera i (väldigt rymliga dock, så du får plats med en lämplig innersula utan problem), men mina har hållit tio års användning i gödsel, växlande temperaturer och virkonbad flera gånger i veckan. Sjukt imponerad av kvaliteten.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
21 769
Senast: Whoever
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Behöver nog mest skriva av mig lite. Jag upplever mig väldigt sällan nöjd och tillfreds med livet. Just nu har jag hamnat i en riktig...
Svar
14
· Visningar
4 290
Senast: starcraft
·
Hundavel & Ras Så, det finns ju en sökfunktion men det är så klart roligare att skapa en helt egen individuell tråd som handlar om bara mig och mitt...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 740
Senast: Takire
·
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 606

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp