Sv: Stallschema i kollektivstall?
Där jag har min häst finns 9 hästar (fem i ena och fyra i andra stallet). Stallen är uppdelade så vi har in- och utsläpp i vårt stall och de i andra stallet har samma sak fast i sitt stall.
Stallägarna har hand om alla morgonfodringar, kvällsfodringar och står för full service (utom mockning) på helgerna.
Vi fyra i vårt stall delar på in- och utsläpp (+ e.m. fodring i samband med insläpp och hö i hagen vid utsläpp) på vardagarna, alltså 2-3 pass/vecka och person. Vi har en whiteboardtavla i sadelkammaren där vi skriver upp vilka pass vi kan ha två veckor i taget, är det någon som inte kan någon dag går det oftast lätt att byta med någon annan.
Vi har inga formella stallmöten (hade ett precis när vi flyttade in dock), vill man någon speciell person något pratar man med den om man träffas i stallet/ringer och vill stallägaren att något ska gå ut till alla skrivs det oftast på whiteboardtavlorna i båda stallen, har fungerat utmärkt hittills.
Jag tycker det fungerar bra i stallet, fyra personer är alldeles lagom
. Råkar man vara i stallet vid in/utsläpp även om det inte är ens dag så hjälps vi åt, jag och en av de andra tjejerna som också har familjen en bit bort mockar/fixar mat åt varandras hästar de helger någon av oss åker hem (typ 1 helg/månad). För oss är full service på helgerna perfekt, eftersom man då inte måste byta bort några pass om man ska hem och hälsa på, utan endast be någon mocka och fixa mat åt sin häst.