belladonnas
Trådstartare
Till hösten kommer jag antagligen hyra ett litet stall med 4 boxar men eftersom jag bara har en häst skulle det vara trevligt med lite sällskap
Stallet ligger lite illa till (4mil från Linköping) och därför misstänker jag att det kan vara svårt att hitta inackorderingar.
Det här är självklart ingen annons.
Har därför halkat in lite på konvalescenshästar i mitt huvud
Om ni hade en häst som inte skulle "göra något" under en längre tid skulle ni då vara intresserade av att lämna bort den?
Då jag till största del skulle göra det för att ha fler hästar i stallet är det ingen vinstdrivande verksamhet jag tänkt på.
Det som skulle ingå är:
- in/utsläpp, fodringar osv.
- Hö + eventuellt kraftfoder (om något specialspecial foder ska användas får ägaren stå för det)
- Utevistelse i stor hage 8-19 med blandad terräng.
- Mindre hage om det behövs för just den hästen i fråga.
- Hö i hagen
- box i mindre, lugnt stall som är luftigt.
- Vistering, omläggning av bandage, sårvård, borstning osv.
- Verkning
Sen även att man skulle kunna köpa till
- hjälp med återbesök
- igångsättning osv.
Stallet ligger lite illa till (4mil från Linköping) och därför misstänker jag att det kan vara svårt att hitta inackorderingar.
Det här är självklart ingen annons.
Har därför halkat in lite på konvalescenshästar i mitt huvud
Om ni hade en häst som inte skulle "göra något" under en längre tid skulle ni då vara intresserade av att lämna bort den?
Då jag till största del skulle göra det för att ha fler hästar i stallet är det ingen vinstdrivande verksamhet jag tänkt på.
Det som skulle ingå är:
- in/utsläpp, fodringar osv.
- Hö + eventuellt kraftfoder (om något specialspecial foder ska användas får ägaren stå för det)
- Utevistelse i stor hage 8-19 med blandad terräng.
- Mindre hage om det behövs för just den hästen i fråga.
- Hö i hagen
- box i mindre, lugnt stall som är luftigt.
- Vistering, omläggning av bandage, sårvård, borstning osv.
- Verkning
Sen även att man skulle kunna köpa till
- hjälp med återbesök
- igångsättning osv.