Ställning, tips!

Manji

Trådstartare
Finns det några bra övingar man kan göra för att träna ställning?
Min ena häst är nästan omöjlig att ställa utan att hon ska böja hela kroppen. Använder både skänkel och tygel för att behålla rakheten i resten av kroppen men då blir hon förvirrad... Tro inte att hon förstår vad jag vill:confused:

Alla tips är välkomna!

Sv: Ställning, tips!

Prova vad som händer om du lyfter uppåt med innerhanden, samtidigt som du leder lite. Jag fick tipset av en westernryttare en gång och jag tycker att det funkar ganska bra: leda rakt ut böjer halsen närmare bogarna, lyfta uppåt ställer i nacken.

Man får prova sig fram - det finns förstås en risk att detta tips bara leder till nosen inåt, öronen utåt och en konstig skruv på halsen :D

Sv: Ställning, tips!

Okej, tack så mkt:)
Det är alltid värt att testa, man ser ju om det funkar!

Liknande trådar

Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
963
Foder & Strö Hej! Hur mycket protein och MJ behöver era hästar ponnysar? Förstår att det är extremt inviduellt men lite intresserad av att veta...
Svar
4
· Visningar
740
Senast: MiniLi
·
Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
9 782
Senast: hundtant
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar