Sv: Stallhyra

vitt skulle få det billigare om jag hjälper till med hennes hästar men har ej tid

Har ca 5 km till stallet.

2300 kr/månad
Ingår:
Grovfoder
Betfor, havre mineraler
Utsläpp alla dagar
Insläpp vardagar
4 fodringar/dag
Fleece täcke av vid kvällsfodring
Uppvärmd sadelkammare
Uppvärmt fikarum med kylskåp, vattenkokare och micro
Uppvärmd toalett
Spolplats + spolrum
Torkrum för täcken
Ridbana (som plogas nu på vinern)
Möjlighet att köpa till olika tjänster som mockning, sätta på täcken, promenering av häst osv

Min häst står i sthlm

Hej!

Det stallet jag står på ligger 20 min promenad hemifrån mig.
Priset går ju dessutom upp om det ligger med bra kommunikationer.
Ju bättre kommunikationer desto dyrare stallhyra - det anser jag.

Jag betalar 4325/mån då ingår det 5 balar torvmix/mån, utsläpp,lunch,intag på vardagar, kvällarna går på schema.. samma gör helgerna.
Man får 13kg hösilage,korn,betfor. 1 täckesbyte/dag.

Man har ett foderskåp var och var sitt skåp för utrustningen.
ett litet klubbrum med micro,kyl,frys.

Ingen toalett - förhoppningsvis kommer det att byggas upp dit!
Om man vill gå på en toalett får man gå ner till ridskolan.

Min har egen betfor och äter inte korn utan köpter en spec. müsli.

Vi har två ridhus - ett stort, ett litet. en belyst ridbana och ett naturresarvat att rida på. - Men för att få rida i ridhusen måste man vara medlem i föreningen .
Stallet ligger ca 10-15 min gång från själva centrumet dit det går pendeltåg. Bussen går rätt ofta - tror 4 ggr i timmen ca under dagarna/eftermiddagarna.
Å stannar så det är 5-7min upp till stallet.

Hur långt har ni till stallet

1.7 mil, respektive ca 1 km, beroende på om jag bor "hemma på min gata i stan" vardagar, eller "på landet" på helgerna.

vad betalar ni i hyra?

1400 :-/månaden för ponny/islandshäst
1650 :-/månaden för "häst" (vilket jag har)

Lösdrift ca 1.5 mil utanför Örebro centrum, ett fåtal busskommunikationer finns vardagar, stora hagar, fri tillgång till hösilage, stor lösdriftslada med fri tillgång till halm, som mockas av stallvärden, eluppvärmd vattenkopp, gott om förvaringsutrymmen för utrustning, parkering för hästtransporten, liten belyst ridbana, tillsyn ingår (vilket jag inte riktigt har förstått vad stallvärden anser betyder, än så länge) samt skötsel av hästen under semesterfrånvaro. Ett par km transportavstånd till flera ridhus, med regelbundna träningar inom de flesta grenar och intressen. Och gott om fina ridvägar, även om man måste börja en bit på asfalt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Min saknad av egen häst har åter igen kommit tillbaka, som den ofta gör. Sålde min för 5 år sedan och har sedan dess bara ridit någon... 4 5 6
Svar
109
· Visningar
5 189
Senast: Nota
·
Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 707
Senast: Grazing
·
Ekonomi & Juridik Jag har ett ämne som jag gärna vill höra andras synpunkter kring då jag själv inte riktigt vet hur jag ska tänka, hittade ingen annan... 2
Svar
36
· Visningar
3 619
Senast: 13579vas
·
Juridik & Ekonomi Jag vill nästa år försöka ta tag i min ekonomi ordentligt. Jag har alltid varit dålig på att hålla koll på min ekonomi. Förutom de dumma... 2 3 4
Svar
61
· Visningar
4 574
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka