StÄller Sig !!!

A

ainavi

Hej

Har en 4 årig arab/paint som jag haft 1 år.Hon har en tendens att ställa sig med mig ibland när jag rider ut med henne.Vad kan man göra i den situationen?Har ni några knep,måste ju markera direkt att det är inte acceptabelt.

Sv: StÄller Sig !!!

Finns väl typ hundra trådar i ämnet.

Generellt så tycker jag att du ska lägga fokus på att få hästen på andra tankar innan den funderar på att resa sig. Så du inte funderar på vad du ska göra när den står på bakbenen, då är du reda försent ute.

Det handlar mest om att få fram hästen när den börjar tänka bakåt. För det går inte att galloppera och stå på bakbenen samtidigt.

Såvida det inte är något fel på den.

Sv: StÄller Sig !!!

Jo det är sant,men hon ställer sig bara helt plötsligt.Märker väl något innan när hon börjar bli stel och tveka...men inte mycket ändå.Jag är nog inne på fel kategori,kanske skulle skrivit denna tråd inom ridning.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Vi har en hane som är krypt. Han är idag 2,5 år gammal ungefär. Vi har fått bekräftat genom ultraljud att den andra kulan ligger...
2
Svar
21
· Visningar
1 744
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 766
Senast: mamman
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 502
Senast: Sesca
·
Övr. Barn Jag vet att vi pratade om det här för ett år sedan, och vi har fortfarande inte skaffat någon hemstädning. Det är av flera skäl men en...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 454
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar