Stallapotek

DarkInNight

Trådstartare
Jag slog en kik i stallapotekslådan och insåg att det var många år sedan jag behövt uppdatera den (vilket jag tackar för, peppar peppar).
Men det slog mig att det nuförtiden kanske finns nya produkter som är bättre och bör ersätta några av de gamla?

Vad har ni i era stallapotek? :)

Bomull, klisterlindor, samt något bra att lägga på ev sår.
Saltlösning, idomin och en bra sax,
Det är grunden tycker jag, sen finns det så klart mängder med saker man kan ha, men detta kommer man längst med tycker jag :)

Jag har ett gäng vetflexlindor, lite olika kompresser, hårdrullad bomull, engångspipetter med koksalt, termometer, idominsalva, några olika sårsalvor, jodopax och någon mer sårtvätt.

En stallkompis har en väldigt bra tjärspray, sån ska jag nog komplettera med. Gör att småsår drar ihop sig snabbt och bra.

Koksalt och material för att lägga om ett sår tycker jag är viktigast att det alltid finns hemma. Sen kan man ju komplettera dagen efter utifrån aktuellt behov. Många saker har ju ett bäst-före så onödigt att det ligger och skräpar..

Jag gillar jodopax-gel.
Blir en bra, mjuk skorpa över som håller rent o flugor borta. Helt klart en bra produktutveckling. :up:

Något som är väldigt bra men kan vara svårt att få tag på är vävad bomull. Det är för den som inte vet bomull på rulle som har gasväv på bägge sidor. Det gör att det inte flockar och det går enkelt att göra bandage eller padda av det.

Något som är väldigt bra men kan vara svårt att få tag på är vävad bomull. Det är för den som inte vet bomull på rulle som har gasväv på bägge sidor. Det gör att det inte flockar och det går enkelt att göra bandage eller padda av det.

Kan inte mer än hålla med! Skulle inte vilja vara utan :)
Tror jag köpte min på Börjes?

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
914
Senast: Fiorano
·
Hemmet På grund av kattunge har jag köpt mina första fejkljus och är verkligen positivt överraskad. Det är såna lite bättre ljus i vax med...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 700
Senast: Bison
·
Bukefalos I den nya versionen av forumet som jag hoppas kunna uppdatera till snart finns det möjlighet att konvertera bilder till webp-formatet...
Svar
1
· Visningar
705
Senast: Snubbelfot
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
9 344
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar