Ställa ut Welsh Mountain. Tips o råd!!!

Minnie

Trådstartare
Har anmält våran WM-hingst som är två år till utställning i Örebro den 9/4. Nu är det så att jag har aldrig ställt ut förut. Endast visat hästar vid treårstester o talangjakter. O sista gången var för 10 år sen...

Har massor av frågor men har googlat runt o hittar inte så mycket.
Det jag undrar är tex om öronen ska friseras? Alltså klippa utstickande tussar. Han ska ju visas i träns men ska jag har tyglar? Läste på en sida för shetlandsponnyer o där stod det att man skulle ha grimskaft trätt igenom bettringen.
Hur ska svansen vara? Längd? Han har även korkskruvar i svansen. Ska jag jobba på att borsta bort dom?
Olja hovarna?

Andra tips på att hur man ska få till det där lilla extra?

Sv: Ställa ut Welsh Mountain. Tips o råd!!!

Ett tips gå in på Welsh Ifokus och läs där, det ska friseras mycket på welsh, svansen ska inte vara lång manen ska vara välfriserad och relativt kort, alla toffsar i öronen bort! Det är massor att tänka på men gå till welshforumet och titta!

Liknande trådar

Ridning Behöver era tips och råd. Jag vet inte hur jag ska tackla problemet som uppkommit. Det är som så att min häst (ridtravate 11 år) har...
Svar
5
· Visningar
1 242
Senast: LuckyMe
·
Avel JAg har blivit ombedd av en bekant att visa fram hennes Welsh Mountain hingst-11 i sommar för att se om det är lönt att behålla honom...
Svar
1
· Visningar
946
Senast: ameo
·
Avel Jag har anmält mitt ettåriga sektion B-sto till den regionala utställningen. Hon har fått en rejäl hårman under sommaren... och jag som...
Svar
17
· Visningar
1 375
Senast: athena
·
Avel I ett utslag av total leda har jag anmält Lillkillen till ungponnyutställning. Kan ju bli intressant att se vad domarna tycker om en...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
8 054
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar