Ställa ut efter svansbrott?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare anja23
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1
  • Visningar Visningar 982
A

anja23

min hund har ett läkt svansbrott. Tyvärr läkte det ihop lite tokigt och svanstippen pekar lite åt vänster efter detta. (bara yttersta spetsen, ca 2cm)
Kan man ställa ut hunden trots detta?
Om man har veterinärbesiktningen som visar att hon inte är född med kroksvans.
Har i nuläget inga planer på att ställa henne, men man vet aldrig vad framtiden vill.

Sv: Ställa ut efter svansbrott?

Det du behöver är ett intyg som bevisar att svansen varit bruten och därefter läkt snett.

Valpbesiktingen räknas inte som ett giltigt intyg!

Ställa ut får du ju utan sådant intyg, men då kommer det att klassas som kroksvans och dra ner kvalitetspriset ordentligt..

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 835
Senast: fixi
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
2 015
Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
1 190
Senast: Cattis_E
·
R
Ridning Jag har försökt leta efter information, men jag är nog dålig på att leta, alternativt så finns det inte så mycket lättillgänglig...
2
Svar
33
· Visningar
4 553
Senast: Pyrran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka