Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
2st 3×3,5 boxar i bredd, en 4×3box i vinkel mot de andra, och så en 2×2 kvm sadelkammare i fria hörnet vilket ger en 2m bred stallgång vilket kan duga för skötselplats även om det är lite trångt. Öppna boxfronter ger mer luft åt stallet och så kan man enkelt hänga av både täcken och sadlar över väggen när man gör i ordning.
Gör ett avlopp i gången Också med fall så kan du spola av hästarna också.
Man behöver inte ha öppet mellan boxarna. Finns ju också fronter som går i en konkav båge så de har svårare att stå och bråka runt om. Har haft flera olika hästar med mer eller mindre bit och tjur fassoner utan ngt problem.Fast öppna boxfronter i ett så litet stall? Ställer ju verkligen krav på att man aldrig får in en krokodil som gillar att tugga på andra eller utrustning...
Man behöver inte ha öppet mellan boxarna. Finns ju också fronter som går i en konkav båge så de har svårare att stå och bråka runt om. Har haft flera olika hästar med mer eller mindre bit och tjur fassoner utan ngt problem.
Fast jag tror det avsågs tugga på kompisar som står i gången, sträcka sig efter täcken och grimmor mm och tugga på etc.
Jag hade haft gallerfronter men fällbart över boxdörr så man kan välja ha de nere.
Som sagt, Har 3 boxar med öppna fronter och en 2,5m stallgång där jag har uppbindning. Av de 7 hästarna jag haft där än så länge har ingen bitit efter den på gången, genom gallret Ja men aldrig på gången. Är mest att de står och nosar eller kliar.Fast jag tror det avsågs tugga på kompisar som står i gången, sträcka sig efter täcken och grimmor mm och tugga på etc.
Jag hade haft gallerfronter men fällbart över boxdörr så man kan välja ha de nere.
Som sagt, Har 3 boxar med öppna fronter och en 2,5m stallgång där jag har uppbindning. Av de 7 hästarna jag haft där än så länge har ingen bitit efter den på gången, genom gallret Ja men aldrig på gången. Är mest att de står och nosar eller kliar.
Men ts skrev inget om behov av sadelkammare så då kan man ju ha skötselplats i fria hörnet.
Jag upplever att stängda boxar leder till mer hugg och sura miner när man går förbi än öppna.
Sadelkammare ska jag inte ha i stallet. Bara en skötselplats med avspolningsmöjligheter.2st 3×3,5 boxar i bredd, en 4×3box i vinkel mot de andra, och så en 2×2 kvm sadelkammare i fria hörnet vilket ger en 2m bred stallgång vilket kan duga för skötselplats även om det är lite trångt. Öppna boxfronter ger mer luft åt stallet och så kan man enkelt hänga av både täcken och sadlar över väggen när man gör i ordning.
Gör ett avlopp i gången Också med fall så kan du spola av hästarna också.
Bästa vet jag inte, men dessa två är de första varianterna jag kommer på. Ser inga direkta fördelar med den högra varianten mer än att ytan kan utnyttjas maximalt.Hur gör man bästa planlösningen på ett stall som är 7x7m? Vill få in 3 boxar(minsta på 3x3m, gärna så stora som möjligt) och skötselplats.
Att den är symmetrisk och ser lite udda/cool ut?Ser inga direkta fördelar med den högra varianten