Stall hyra

N

Natascha

jag har ju nyss renoverat stallet och har nu 1 plats till övers. Jag har satt priset 900:-/ mån. och då ingår hö, spån och utsläpp och fodringar 4 ggr/ dag. Är detta för dyrt?
En plats är tingad och hon sa inget om priset!!??

Sv: Stall hyra

Tycker det låter rimligt, tom billigt. Jag har en kallhyra på 500, då ingår endast utsläpp och fodring morgon.

Sen har jag räknat lite på underhållskostnader och man kan nog lätt räkna med att 200 per häst i månaden går bort. (staket, boxväggar, krubbor, grepar, skottkärror, renovering etc)

Låter ganska billigt, men så är priserna i värmland inte som i Göteborg :)

Här betalar jag 1400 inkl hö, spån, 2/3fodringar (vi hjälps oftast åt med kvällsfodring)

i mina ögon låter det tok billig, men sen ligger mitt stall centralt ( nära stad), i västra götaland, , jag betalar 1200 för utsläpp vardagar, morron&kvälls fodringar 7dgr/v. tillgång till ridhus & paddockar,

Hej!
Håller också på att renovera stallet... Vi har tänk ta 1000:-/mån
Då ingår hö, havre, betfor och strö. Jag tar de flesta utfodringar, men att vi kan hjälpas åt om ngn skall bort.
Hoppas att detta är rimmligt

Vi betalar en krona kilot..., max två här i skåne...

det beror ju på vilka mängder som ingår, vad betalar du för hö & spån?

Natascha skrev:
jag har ju nyss renoverat stallet och har nu 1 plats till övers. Jag har satt priset 900:-/ mån. och då ingår hö, spån och utsläpp och fodringar 4 ggr/ dag. Är detta för dyrt?
En plats är tingad och hon sa inget om priset!!??

åhh. en sån hyra skulle ja vilja ha!
jag betalar tom lite mer i kallhyra :-/ plus sköter flertalet fodringar och insläpp själv.

jag vill oxå bo i skåne! det är så fruktansvärt dyrt här uppe, det är nästan så att man storknar :crazy:

Jag tycker det låter väldigt billigt - för det blir ju slitage etc också att räkna in. Och kom i håg att begränsa höet, annars kanske inte kalkylen håller ...

För att få välja stallkamrat skulle jag personligen kunna vara billigare, men för "vem som helst" så skulle jag faktiskt ta betalt. Räkna INTE med att en billig stallhyra ger en tacksam hyresgäst för det är inte garanterat.

prince77 skrev:
det beror ju på vilka mängder som ingår, vad betalar du för hö & spån?
jag betalar ca 1,50 för hö och spån är gratis om man hämtar på helgerna :D

Jag tycker att det ärbilligt. Jag betalar 1500 för box, hö och torv. Då ingår utsläpp samt morgonfodring. Resten av fodringarna sköter vi själva.
Vi har inte tillgång till paddock eller ridhus. Däremot fint med ridvägar i naturen.

oj jättebilligt.
jag betalar 1625 i månaden, då ingår 1 kg kraftfoder (havre, krossad eller hel, eller korn) /dag, och hösilage, och utsläpp vardagar, 2 fodringar per dag. :eek:

Uhmm... det låter ju hur billigt som helst?!? Jag pröjsar 3000:- (allt ingår) och tycker ändå att jag kommit ganska billigt undan...
I city ligger hyrorna på mellan 5800-6200:- /månad. :crazy:

/Mi :cool:

Jag betalar 1500:- månaden inklusive hö och havre och då har jag hästen där jag jobbar också.

MVH/ Stefan

He he, det är en sanning med modifikation, det är plastade storbalar, med hö, mao inte småbalar, men för hösilaget betalar vi 80 öre kilot, kanske för vi köper ganska mycket. 10 balar i månaden, vi har gått ihop med grannen oxå som köper 2. Då får vi leverans och betalning per månad, mycket smidigt :)

Vi bor mellan eslöv-svalöv, leverantören finns i ask, jag kan pm:a om du vill ha nr..

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej hej Jag vill bara ha lite råd hur jag ska gå till väga i en väldigt jobbig situation som nätt och jämnt tar all energi man har...
Svar
4
· Visningar
1 869
Senast: Inte_Ung
·
Anläggning Hej. Tänkte höra lite med er vad ni skulle kunna tänka er att betala i stall hyra? Jag hyr ut idag men det är en evig diskution om pris...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
10 021
Senast: Sorgsen
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 065
Senast: Lavinia
·
Ekonomi & Juridik Jag har en fundering och vill gärna ha svar av någon juridiskt kunnig. I stallet jag hyr boxplats vill förnya sitt kontrakt. Dock med en...
2
Svar
20
· Visningar
2 903
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Träning och hälsa del 12
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5