Stall- & Anläggningsregler

Sv: Stall- & Anläggningsregler

En sak som jag kom att tänka på är att inte använda andras boxar och vara försiktig när hästar medicineras. Tänkte främst på dopingrisken så att en häst som medicineras bara äter i sin egen krubba och att medicin inte sprids. Efter alla artiklar (ex i Ridsport) verkar det ju hända väldigt lätt :crazy:

I övrigt uppskattar jag en stallägare som toppstyr stallet och bestämmer över hagar, ev beten, avmaskningar/träckprov, vaccinationskrav, tider mm. Jag har stått hos vettiga hästägare som är kunniga och hänger med. De är lätta att kommunicera med då vi haft samma syn, att hästarna går först. Då slipper man ha diskussioner mellan hästägarna vilket jag finner väldigt skönt ;) Det kan bli jobbigt med så många viljor annars.. De som inte har så stor kunskap lär sig hur hästar bör skötas och varför på köpet, det verkar många behöva har jag märkt :smirk:

Sv: Stall- & Anläggningsregler

:bow::bow:
Avmaskning
Gemensam avmaskning sker minst två gånger per år.

......

Parkering sker på utsatt plats, detta gäller även veterinärer och hovslagare!

Att avmaska regelbundet utan att göra träckprov är ju inte särskilt smart, om man inte vill göra ännu fler maskar resistenta.

Det med parkeringen tycker inte jag ska gälla hovslagare eller veterinär om parkeringen är långt bort. Hovslagare har rätt tunga saker och det blir jobbigt att släpa det fram och tillbaka. Ännu värre är det ju för veterinären om denne behöver något akut, ska h*n då springa till bilen och hämta det? :eek:

Annars var det bra regler.

Liknande trådar

Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 368
Senast: Nixehen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 703
Senast: Enya
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
17 498
Senast: Barbabelle
·
Hästmänniskan Hej! Jag har haft en hästpaus nu i 2 år då jag studerat och min häst blev till åren och fick tas bort i samband med att jag började...
Svar
17
· Visningar
2 276

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka