Staffetråden!

Sv: Staffetråden!

Vilka fina bilder,och vad kul att höra att du är nöjd,jag puschade ju liksom på en hel det om jusst staffen i din tråd där du funderade på rasval,hade blivit lite jobbigt om du inte hade blivit nöjd! (Fast vem är INTE nöjd med staffen liksom?) :D

405282_3251804368196_1059624479_33053179_8865707_n.jpg

293540_2296042114737_1059624479_32605964_662458504_n.jpg

432016_3071024728818_1059624479_32967456_555050940_n.jpg

534007_3251810248343_1059624479_33053181_1584658896_n.jpg

I kväll är det lite tomt här hemma för Gibson (staffen) vart kvar hos svärmor över natten,vi var dit i dag för vi skulle och hälsa på mannens mormor på hemmet med hundarna,sen gick vi hem till svärmor efter,sen fick vi inte ta med oss Gibson hem igen,så då får an vara där tills i morgon! :D Gamlingen här hemma är dock nöjd,för det innebär att han får all uppmärksamhet,och faktist får lite lugn och ro! ;):love:

Ja, jag är verkligen hur nöjd som helst. Att man inte tänkt på staffen förut liksom?
Ska ställa henne den 5:e maj så det ska bli spännande att se hur det går. Vi har redan 4 utställningar inbokade. :D
Jag vill ha mer muskler på henne, men sen är hon ju bara 1 år och jag antar att dom är en ras som fortsätter att bygga på sig en bit upp i ålder?
Hon får i alla fall vänja sig vid att vara en aktiv hund. Igår var vi ute säkert 6 timmar allt som allt, men då var iofs 3 av dom timmarna bara att springa lös på gården och träna lite lydnad och vara med när vi grillade.
Hon får testa det mesta. Hoppa upp i trädkojor på skogspromenaderna, balansera på grejer i lekparken, hoppa genom fönsterrutorna på lådsasbussen i parken osv. Finns ju ingen gräns på hur mycket roliga saker man kan göra med en hund i en lekpark. :D

Våran hane är ju 1 ½ nu,och jag tycker att han är jätteliten i muskelmassan,jag hoppas att han breddar sig mer över nacken och huvudet,men det kommer nog... :D Har hört att dom breddar sig fram tills dom är 2 ½ ca.

Senast ändrad:

Jaha, det var så du tänkte. :p De har inte haft några fästingar sedan de fick på sig halsbanden i alla fall. Men det säger ju inte så mycket än. :D

Nu måste jag ju kolla här.. Ni som har två staffar, tycker ni att det fungerar bra?
Jag och min pojkvän har helt ärligt blivit väldigt sugna på en till. :o Är man helt galen om man skaffar två hundar med kort varsel? Jag vet inte om vi är tokiga eller om det är en bra idé. :rofl:

Beror lite på, men jag skulle nog ha avvaktat och ge Ila lite mer tid än några veckor ;)

( Så tillvida det inte handlar om lilla M? )

Fast att ha två Staffar rent generellt tror jag är underbart, man kan som inte få för mycket av dessa fisande clowner *hehe*. Två små Staffar är ju ungefär en stor hund ;).

Senast ändrad:

Två staffar är onekligen dubbel glädje för både oss och dem. Grim och Evi är som ler och långhalm och har varit sen hon kom hit. Men de var ju bekanta med varandra innan. Grim var 1 år och nästan 5 månader när vi fick hem Evi och det tyckte vi var alldeles lagom för både oss och Grim. :)

*kl*

Jag har blivit väldigt sugen och nyfiken på att bli Staffägare, men har lite frågor kring tänket inom avelsbiten. Har sett på annonser och på uppfödares hemsidor att det avlas på hundar med för mej dåliga höfter? Visserligen är det ju ingen stor och tung ras och de har u rejäl muskelmassa så det kanske inte innebär problem för dem?
Men jag jämför lite med labbarna (har 2 jaktlabbar till jakt/jaktprov/lydnad/spår) Där vill man ju absolut inte avla på några hundar med defekta höfter eller armbågar, visserligen finns det ju många fler labbar än Staffar så det riskerar ju inte att rasen minimeras?

Hur tänker ni som har staffar kring detta?

Vad gör ni med era hundar?

Ur föriga är de?

Anledningen till att jag blivit nyfiken på rasen är att rasen verkar otroligt glad och sprallig och deras utseende tilltalar mej väldigt mycket.
Jag vill ha en sällskaps hund i lagom storlek, hunden är tänkt att ha till lydnad viltspår och framförallt sällskap! Vi är väldigt aktiva personer som har med hundarna överallt. Men samtidigt har vi dagar då vi ligger platt i soffan:angel:

Så fram med lite info! (jag fortsätter att visa sambon bilder på fina hundar under tiden:love:)

/LL

*kl*

Jag har blivit väldigt sugen och nyfiken på att bli Staffägare, men har lite frågor kring tänket inom avelsbiten. Har sett på annonser och på uppfödares hemsidor att det avlas på hundar med för mej dåliga höfter? Visserligen är det ju ingen stor och tung ras och de har u rejäl muskelmassa så det kanske inte innebär problem för dem?

Jag skulle inte stödja en uppfödare som avlar på oröntgade hundar alt hundar med dåliga resultat. Det finns uppfödare som är seriösa och kontrollerar sina avelsdjur innan avel.

Lazy Lady skrev:
Men jag jämför lite med labbarna (har 2 jaktlabbar till jakt/jaktprov/lydnad/spår) Där vill man ju absolut inte avla på några hundar med defekta höfter eller armbågar, visserligen finns det ju många fler labbar än Staffar så det riskerar ju inte att rasen minimeras?

Hur tänker ni som har staffar kring detta?

Som jag skrev ovan :)

Lazy Lady skrev:
Vad gör ni med era hundar?
Tränar lydnad i perioder, spårar och så är hon världens bästa sällskapshund. Hänger med på allt och är aktiv. Gör allt med glädje :)
Lazy Lady skrev:
Ur föriga är de?

Rasen i sig är "förarvek" och lättlärda, dom gillar att jobba och göra saker tillsammans med ägare eller annan.

Lazy Lady skrev:
Anledningen till att jag blivit nyfiken på rasen är att rasen verkar otroligt glad och sprallig och deras utseende tilltalar mej väldigt mycket.
Jag vill ha en sällskaps hund i lagom storlek, hunden är tänkt att ha till lydnad viltspår och framförallt sällskap! Vi är väldigt aktiva personer som har med hundarna överallt. Men samtidigt har vi dagar då vi ligger platt i soffan:angel:

Tycker det låter som ett alldeles välpassande Staffe-hem :)

Tack för ditt svar!! Jag tror nog att de kan passa vår livsstil ganska bra, och vi är båda sugna på att ha en sällskapshund som inte är jaktras. Visserligen är jaktlabbarna otroligt tillgivna de också! Men det hade som sagt varit rätt mysigt att lägga en sån på toppen:p förut va jag inne på mops, men de har för mkt problem.. Och de jag träffat är allt annat än föriga. Jag vill ha en aktiv och relativt förarbunden hund:)
De vänner och bekanta jag har som är staffe ägare verkar otroligt nöjda med sina hundar, och de är onekligen clowner:D

Men åter till höftleder.. Nöjer uppfödarna med att höfledsstatusen är känd? Eller sållar de bort dem med sämre höfter? Visserligen behöver de aldrig få några problem med C-höft heller, men man vill ju inte riskera att man får en hund med onödigt kort liv. Har kollat flertalet annonser och kennlar där många av föräldradjuren har C-höft?

Får läsa vidare!

/LL

Senast ändrad:

Nu är vår fina prins äntligen hemma. Hämtade honom förra helgen och han är helt underbar! :love:

Å nu har vi velat klart om namnet också som blev Charlie =)

DSC_0131.jpg

DSC_0085.jpg

DSC_0112.jpg

DSC_0082.jpg

Senast ändrad:

Det finns dom som avlar på fria höfter fortsätt söka ;)

jennydahlstrom: Åhhh herregud, jag avlider. GE MIG !!!!

Åhh, staffarnas toksovställningar. :love:

För övrigt har jag ställt mig i kö för en tikvalp hos min uppfödare så det kommer att bli en till staffe för oss :angel:

Liknande trådar

Hundavel & Ras Kom verkligen inte på någon bra rubrik... Nu är det så att vi ska skaffa ytterligare en vovve, har en blandis här hemma,pitbull/boxer...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 080
Senast: Belethien
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar