Sv: Staffetråden!
Vad kul att du tycker våran lilla Iris (Top Model) är fin!
Och som svar till paperplanes, så håller jag med föregående talare. Leta upp en uppfödare som avlar på friska, fina hundar. Du kan även kolla upp lite vad de använder sina hundar till, ställer de bara ut? Eller kör de agility och lite annan varierad träning med dom?
Det kan skilja en del om hunden endast är avlad på utställningshundar, eller om den är avlad på hundar som gör mer saker.
Sedan tycker jag det är jätteskönt att ha uppfödaren inom ett rimligt avstånd, så man kan åka dit och hälsa på, få tips och råd.
Själva har vi turen att bara ha ett par mil till våran uppfödare och det är guld värt
De är väldigt bra att ha och göra med och tar alltid tillbaka hundar som på ett eller annat sätt inte kan vara kvar hos sin nya ägare.
När vi skaffade Iris hade jag tex våran son i magen, och man vet ju aldrig hur det går med hund och barn. Så det kändes väldigt tryggt att veta, om det inte skulle funka så tar de tillbaka Iris utan krussiduller.
Vill du ha tips på bra kennel kan jag absolut rekommendera dom, skicka bara ett pm isf!
Såg att mina bilder hade blivit väldigt små, så jag testar igen..